MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BNG5115 | Hücre ve Doku Mühendisliği | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY BULUT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Doku muhendisliği mühendislik ilkelerini ve doğa bilimlerini; yenileme, koruma, doku işlevlerini iyileştirme görevlerini üstlenmis biyolojik maddelerin geliştirilmesi için uygular. Bu baslangıç dersi güncel doku araştırmasının en önemli ve temel konularına-hem biyoloji hem mühendislik-değinmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doğanın kendi tasarım ve optimizasyon kriterlerine dayalı olarak öğrencilere doku mühendisliği temeli oluşturacak, 2. Öğrencilerin alandaki güncel yayınları eleştirel bir bakış açısı ile incelemesini destekleyecek 3. Öğrencilerin biyomedikal uzmanları ve klinisyenler ile iletişim kurmalarında gerekli olacak temel bilgi ve terminolojiye hakim olmalarını sağlayacaktır |
Doku Mühendisliği, mühendislik ve yaşam bilimleri ilkelerini doku işlevini veya bir bütününü restore eden, koruyan veya iyileştiren biyolojik maddelerin geliştirilmesine uygulayan disiplinler arası bir alandır. Bu ders, güncel doku mühendisliği araştırmalarının en önemli ve temel konularını (biyolojik ve mühendislik) ele almayı amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doku Mühendisliği | |
2) | Adezyon ligandlarının hücre-substrat etkileşimlerinin incelenmesi amacıyla yüzeye immobilizasyonu | |
3) | Biyomateryaller: Protein-yüzey etkileşimleri | |
4) | Doku mühendisliği için biyomateryal mühendisliği: 10-100 mikron boyut skalası | |
5) | Rejenerasyon kalıpları | |
6) | Hücresel fonksiyon üzerinde sıvı kayma stres etkileri | |
7) | Kök hücre biyolojisi | |
8) | Hücre motilitesi ve doku mimarisi | |
9) | Arasınav | |
10) | Stromal hücrelerin önemi | |
11) | Kemik ve iskelet kasının doku mühendisliği | |
12) | Karaciğer ve kıkırdağın doku mühendisliği | |
13) | Sinir sisteminin doku mühendisliği | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Animal Cell Culture: Essential Methods, Wiley, John M. Davis, 2011, ISBN10: 9780470666586 2. Tissue Engineering, CRC Press, Bernhard Palsson, Jeffrey A. Hubbell, Robert Plonsey, Joseph D. Bronzino, 2003, ISBN10: 9780849318122 3. Stem Cell Engineering: Principles and Practices, CRC Press, David Schaffer, Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, 2012, ISBN10: 9781439872048 4. Tissue Engineering: Principles and Practices, CRC Press, John P. Fisher, Antonios G. Mikos, Joseph D.Bronzino, Donald R. Peterson, 2012, ISBN10: 9781439874004 |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 204 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 4 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 4 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 3 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 3 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 2 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |