PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5205 Pazarlama Stratejileri Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEN ONURLU
Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI
Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL
Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN
Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dr. Öğr. Üyesi BURCU İNCİ
Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM
Prof. Dr. ELİF OKAN
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Öğ.Gör. REHA TARTICI
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dr. SABA GAMZE ORAL
Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI
Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY
Dr. İBRAHİM BUĞRA DOĞANCI
Öğ.Gör. GÜNGÖR HACIOĞLU
Öğ.Gör. MEHMET EMİN ÖRGE
Prof. Dr. AHU ERGEN
Doç. Dr. METEHAN TOLON
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama stratejilerine ilişkin ileri düzeyde bilgi edinmelerini sağlamak, stratejik pazarlama kararları alma becerilerini geliştirmek ve rekabetçi pazarlarda sürdürülebilir avantaj yaratacak stratejiler oluşturmalarını desteklemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Pazarlama stratejilerinin temel teorilerini ve modellerini açıklar.

Stratejik pazarlama planı oluşturur.

Pazar segmentasyonu, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini uygular.

Rekabet analizi yaparak farklılaştırma ve konumlandırma kararları alır.

Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bütüncül bir şekilde değerlendirir.

Gerçek iş senaryolarında stratejik pazarlama kararları verir.

Dersin İçeriği

Stratejik pazarlamaya giriş

Pazar ve rekabet analizi

Tüketici davranışları ve değer yaratma

Hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri

Ürün ve marka stratejileri

Fiyatlandırma stratejileri

Dağıtım ve kanal yönetimi stratejileri

Tutundurma ve iletişim stratejileri

Dijital stratejiler ve teknolojinin etkisi

Stratejik pazarlama planı hazırlama

Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik pazarlamaya giriş
2) Pazar ve rekabet analizi
3) Tüketici davranışları ve değer yaratma
4) Ürün ve marka stratejileri
5) Hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri
6) Fiyatlandırma stratejileri
7) Dağıtım ve kanal yönetimi stratejileri
8) Tutundurma ve iletişim stratejileri
9) Dijital stratejiler ve teknolojinin etkisi
10) Stratejik pazarlama planı hazırlama
11) Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar
12) Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar
13) Öğrenci Sunumları I
14) Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aaker, D. A. & McLoughlin, D. (2017). Strategic Market Management: Global Perspectives. Wiley.

Ders notları, vaka analizleri ve ek materyaller dönem boyunca sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. & Keller, K. L. (2022). Marketing Management (16th Edition). Pearson.

Walker, O. C., Mullins, J. W., & Boyd, H. W. (2018). Marketing Strategy: A Decision-Focused Approach (8th Edition). McGraw-Hill.

Güncel akademik makaleler, Harvard Business Review yazıları, sektörel raporlar ve vaka çalışmaları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5