İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5205 | Pazarlama Stratejileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK Doç. Dr. ÖZLEN ONURLU Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL Prof. Dr. GÖZDE ÖYMEN Prof. Dr. YUSUF CAN ERDEM Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Dr. Öğr. Üyesi BURCU İNCİ Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ Prof. Dr. FİGEN YILDIRIM Prof. Dr. ELİF OKAN Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Öğ.Gör. REHA TARTICI Prof. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Öğ.Gör. HAKAN ASLAN Öğ.Gör. SABA GAMZE ORAL Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY Dr. Öğr. Görevlisi İBRAHİM BUĞRA DOĞANCI Öğ.Gör. GÜNGÖR HACIOĞLU Öğ.Gör. MEHMET EMİN ÖRGE Prof. Dr. AHU ERGEN Doç. Dr. METEHAN TOLON |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama stratejilerine ilişkin ileri düzeyde bilgi edinmelerini sağlamak, stratejik pazarlama kararları alma becerilerini geliştirmek ve rekabetçi pazarlarda sürdürülebilir avantaj yaratacak stratejiler oluşturmalarını desteklemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Pazarlama stratejilerinin temel teorilerini ve modellerini açıklar. Stratejik pazarlama planı oluşturur. Pazar segmentasyonu, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini uygular. Rekabet analizi yaparak farklılaştırma ve konumlandırma kararları alır. Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bütüncül bir şekilde değerlendirir. Gerçek iş senaryolarında stratejik pazarlama kararları verir. |
Stratejik pazarlamaya giriş Pazar ve rekabet analizi Tüketici davranışları ve değer yaratma Hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri Ürün ve marka stratejileri Fiyatlandırma stratejileri Dağıtım ve kanal yönetimi stratejileri Tutundurma ve iletişim stratejileri Dijital stratejiler ve teknolojinin etkisi Stratejik pazarlama planı hazırlama Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik pazarlamaya giriş | |
2) | Pazar ve rekabet analizi | |
3) | Tüketici davranışları ve değer yaratma | |
4) | Ürün ve marka stratejileri | |
5) | Hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejileri | |
6) | Fiyatlandırma stratejileri | |
7) | Dağıtım ve kanal yönetimi stratejileri | |
8) | Tutundurma ve iletişim stratejileri | |
9) | Dijital stratejiler ve teknolojinin etkisi | |
10) | Stratejik pazarlama planı hazırlama | |
11) | Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar | |
12) | Vaka analizleri ve sektörel uygulamalar | |
13) | Öğrenci Sunumları I | |
14) | Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Aaker, D. A. & McLoughlin, D. (2017). Strategic Market Management: Global Perspectives. Wiley. Ders notları, vaka analizleri ve ek materyaller dönem boyunca sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, P. & Keller, K. L. (2022). Marketing Management (16th Edition). Pearson. Walker, O. C., Mullins, J. W., & Boyd, H. W. (2018). Marketing Strategy: A Decision-Focused Approach (8th Edition). McGraw-Hill. Güncel akademik makaleler, Harvard Business Review yazıları, sektörel raporlar ve vaka çalışmaları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |