İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5339 | Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ Dr. Öğr. Üyesi MERİÇ ESAT BEBİTOĞLU Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek. |
Dersin Amacı: | Yeni ekonomi de en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere stratejik problemleri çözmek için inovatif alternatifler geliştirme metotları ve araçlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.Öğrenciler yaratıcılık konusunu bireysel ve grup perspektifinden yaklaşarak çalışacak, inovasyon fırsatlarını tanımayı ve inovasyon önündeki engellerle mücadele etmeyi öğreneceklerdir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar. 2. İnovasyonun amacını, süreçlerini ve metotlarını açıklayabilecektir. 3. Yeni fikirler uygulamak için stratejiler geliştirebilecektir. 4.Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar. 5.Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar. 6.Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar. 7. İş fikirlerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etme 8. İş planı oluşturma, tesis planlama |
Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. Ayrıca, inovasyon süreçleri, yeni fikir üretimi, yeni fikir ve metotların geliştirilip uygulanması süreci ve girişimcilerin inovasyon yaklaşımlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kime "Girişimci" denir? | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
2) | Fikir Oluşturma ve Fırsatları Belirleme | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
3) | Girişimcilik Fikrinin Geliştirilmesi | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
4) | İnovasyon ve Strateji | Innovation and Business Strategy |
5) | Yaratıcılık Çeşitleri | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
6) | İnovasyon Döngüsü | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
7) | İş Modellerinin İyileştirilmesi | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
8) | Tasarlayarak Düşünmek | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
9) | İnovasyon Kaynağı olarak Tüketici | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
10) | İnovasyonu Stratejiyle Bütünleştirmek | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
11) | Girişimci bir Güç olarak İnovasyon | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
12) | Girişimci Takımlar: Startup.com | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
13) | Girişimcilik ve Ekonomik Gelişim | Ön Okuma (Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.) |
14) | Girişimcilik Kariyeri | The Entrepreneurial Career |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Powerpoint Slides prepared by the Lecturer Martin, M.J., 1994, Managing Innovation and Entrepreneurship in Technology based Firm , John Wiley & Sons. Mauborgne, René, Blue Ocean Strategy, Boston, Harvard Business School Press, 2005. ISBN: 1-59139-619-0." |
Diğer Kaynaklar: | "“Early Career LBOs Using the Search Fund Model” Council Oak Investors website http://counciloakinvestors.com EDCO Ventures website http://edcoonline.org/ Hougaard S., 2004; The Business Idea The Early Stages of Entrepreneurship, Springer" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Uygulama | 11 | 33 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | |
1) | 1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek 2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi 3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, 4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması 5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi 6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi 7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek 8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, 9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak 10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. | |
2) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. |