Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Primerler ve problar |
|
2) |
Dizileme teknolojileri |
|
3) |
SNP-analizi, metilasyon |
|
4) |
RNA, RNA ekspresyon analizi, RT PCR, siRNA |
|
5) |
Veri madenciliği |
|
6) |
Proteom, kütle spektrometrisi |
|
7) |
ELISA, sitotoksisite
|
|
8) |
Akış sitometrisi ve faj antikor sunumu I |
|
9) |
Akış sitometrisi ve faj antikor sunumu II |
|
10) |
Mikroskopi: Kantatif konfokal mikroskop |
|
11) |
FRET, FRAP ve bilgisayar modelleme |
|
12) |
Uygulamalı moleküler görüntüleme: MRI, CT, Çekirdeksel, in vivo optikal |
|
13) |
Biyoreaktörler I |
|
14) |
Biyoreaktörler II |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Current Protocols in Molecular Biology, Wiley Online Library, ISBN: 9780471142720
2. Lab Math, Dany Spencer Adams, CSHL Press, 2003, ISBN 0879696346, 9780879696344
3. Lab Ref, Albert S. Mellick, Linda Rodgers Cold Spring Harbor Laboratory Press, ISBN-13: 978-0879698157
4. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Joseph Sambrook, David William Russell, CSHL Press, 2001, ISBN 0879695773, 9780879695774 |
Diğer Kaynaklar: |
Lecture notes. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. |
4 |
2) |
Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. |
5 |
3) |
İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. |
5 |
4) |
Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. |
4 |
5) |
Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. |
4 |
6) |
Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. |
5 |
7) |
Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. |
3 |
8) |
Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. |
3 |
9) |
Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. |
4 |
10) |
Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. |
4 |