İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2008 | Ambulans Servis Eğitimi II | Bahar | 0 | 6 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TARIK BALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Hayati durumlarda hastanın en yakın sağlık kuruluşuna ulaştırılmasında Ambulans ve Ambulans içindeki araç gereçleri kullanacak elemanın yetkin hale gelmesi için Ambulans ve Acil Bakım Teknikerinin görev ve sorumlulukları konusunda teorik eğitimlerin verilmesi hedeflenmektedir. Kullanılan cihaz ve malzemelerin tanıtımı, Ambulans çeşitleri, Ambulans servis standartları ve kanuni sorumlulukların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Ambulans ve ambulans sistemlerine yönelik bilgi ve beceriye sahiptir. 2 Acil tıp hizmetleri konusunda bilgi sahibidir. 3 Acil sağlık prensipleri konusunda bilgi sahibidir. 4 Alana yönelik bilgi ve birikimini ambulans sistemlerine aktarabilir. 5 Ambulansın teknik ekipmanlarının kullanımını ve bakımını yapabilir. 6 Alanda ambulans donanımlarını ayırt etme becerisine sahiptir. 7 Alanında yetki ve sorumluluklarını bilir, uygular. 8 Ambulans siren ve ışık kullanımını bilir, ambulans kazalarına karşı önlem alır 9 Acil sağlık hizmetleri konusunda görev dağılımı yapabilecek bilgiye sahibidir. 10 Acil sağlık hizmetleri organizasyonu içerisinde kendi güvenliğini ve hasta güvenliğini sağlayabilir. |
Ambulansın ve ambulans ekipmanlarının temizliği ve dezenfeksiyonu, Acil tıp hizmetleri ve çalışma prensipleri, Triyaj ve triyajda START sistemi, Afetler, tanımı, sınıflandırılması ve sürecini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ambulans Ve Acil Bakım Teknikerlerinin Rol Ve Sorumlulukları | |
2) | Ambulans Ekipmanları ve Kullanma Bilgisi | |
3) | Triyaj ve triyajda START sistemi 1 | |
4) | Triyaj ve triyajda START sistemi 2 | |
5) | Afetlerin tanımı, süreci ve sınıflandırılması | |
6) | Afet durumlarında kurtarma ve güvenlik 1 | |
7) | Afet durumlarında kurtarma ve güvenlik 2 | |
8) | Ambulansın teknik ekipmanlarının kullanımı ve bakımı 1 | |
9) | Ambulansın teknik ekipmanlarının kullanımı ve bakımı 2 | |
10) | Ambulans geçiş üstünlüğü ve trafikte özel durumlarda ambulans kullanımı 1 | |
11) | Ambulans geçiş üstünlüğü ve trafikte özel durumlarda ambulans kullanımı 2 | |
12) | Araçlarda sıkışan kazazedelerin çıkarılması ve itfaiye ile işbirliği | |
13) | Güvenli sürüş uygulaması 1 | |
14) | Güvenli sürüş uygulaması 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ambulans ve Acil Bakım Teknikerliği İçin Vaka Çalışması; Dokuz Eylül Yayınları, 2002. 2. Hasta ve Yaralıların Acil Bakımı ve Nakledilmesi. 1999. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 5 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 4 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 5 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 5 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 5 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 5 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 4 |