LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2007 | Travma | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Dersin Amacı: | Travma ve travmaya yönelik durumlarda acil bakım uygulama bilgi ve becerisine sahip olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulayabilir.2 Dış Kanamalarda Acil Bakım Uygulayabilir.3 Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Uygular.4 Kafa Travmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisine sahiptir.5 Yüz Ve Boyun Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulayabilir.6 Omurga Yaralanmalarında Acil Bakım Uygulama bilgisene sahiptir. |
Travma Vakalarına Genel Yaklaşımı Uygulamak, Ekstremite travmalarında acil bakım, Yumuşak doku yaralanmalarında acil bakım, çevresel acillerde bakım uygulamak, Baş, boyun, omurilik yaralanmalarında acil bakım uygulamayı içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Travma Kinematiği, Travmaya genel bakış | |
2) | Çoklu Travma Hastalarında Yaklaşım | |
3) | Kafa Travmalı Hastalarda Yaklaşım | |
4) | Toraks Travmalı Hastalarda Yaklaşım | |
5) | Yüz- Burun- Boğaz Travmalarında Yaklaşım | |
6) | Spinal Travmalı Hastalarda Yaklaşım | |
7) | Batın Travmalı Hastalarda Yaklaşım | |
8) | GENEL TEKRAR - VİZE | |
9) | Pelvis Travmalı Hastalarda Yaklaşım | |
10) | Ekstremite ve Ezilme Travmaları, Crush Sendromu | |
11) | Soğuk Travmaları- Soğuk Acilleri | |
12) | Yanıklarda Yaklaşım | |
13) | Özel Hasta Gruplarında Travma Yaklaşımı (Gebeler, Yaşlılar, Mental Retardasyonu Olan Hastalar) | |
14) | Hayvan ve Böcek Sokmalarında Yaklaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | CANDER B. (Ed.) (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp Ve Paramedik. İstanbul Tıp Kitapevleri |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |