REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2006 Sağlık Hukuku Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ŞEFİKA DEREN GÜNDÜZ
Dr. Öğr. Üyesi MELİS TAŞPOLAT TUĞSAVUL
Dersin Amacı: Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Anayasal düzenini Sağlık açısından değerlendirmek ve ilgili kanun, tüzük ve yönetmelikleri öğrenmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sağlık Sisteminin Anayasal ve Yasal Dayanaklarını öğrenir.
Sağlık Meslek Profesyonellerinin yasal yetkilerini öğrenir.
Sağlık Meslek Profesyonellerinin bağlı olduğu meslek örgütlerinin yasal mevzuat ve yaptırımlarını öğrenir.
Sağlık Alanında çalışan Profesyonellerin Adli ,Mali ve İdari suçları işlediklerinde yapılacak hukuki uygulamaları öğrenir.
Sağlık Bakanlığı personel uygulamalarını ve görevde yükselme usullerini öğrenir.
Hastalara uygulanan tedavi vb. uygulamaların yasal dayanaklarını öğrenir.
Sağlık Personelin Mali ve idari haklarını öğrenir.

Dersin İçeriği

Sağlık Sistemimizde halen yürürlükte olan ve sık kullanılan kanun, tüzük ve yönetmeliklerin incelenmesi, uygulama açısından güçlü ve zayıf yönlerinin tespiti ve bu yönde alınacak tedbirlerin tartışılması,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) T.C Anayasası Sağlık konuları ile ilgili bölümleri. Yok
2) Tababet ve Şuabatı Sanatları Tarzı İcrasına dair Kanun Yok
3) Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu Yok
4) Organ ve Doku Nakli Kanunu, Kan ve Kan ürünleri Kanunu Yok
5) Radyoloji, Radyum ve Elektrikle Tedavi Müesseseleri Kanunu ve bağlı Tüzük Yok
6) Sağlık Bakanlığı Döner Sermayeler Kanunu ve bağlı Yönetmelik. Yok
7) Hemşirelik Kanunu Yok
8) Tabipler Birliği Kanunu ve Deontoloji Nizamnamesi Yok
9) Türk Dişhekimleri Birliği Kanunu, Türk Eczacılar Birliği Kanunu Yok
10) Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Kanunu Yok
11) TCK’da Sağlık Personelini ilgilendiren maddeler ve 657 sayılı DMK 124-136 maddeleri Yok
12) Adli, İdari ,Mali ve disiplin soruşturmaları Yok
13) Hasta Hakları Yönetmeliği Yok
14) Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma esaslarına dair Kanun Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konularla ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler çerçevesinde hazırlanan ders notları öğrencilere aktarılacaktır.
Diğer Kaynaklar: İlgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergeler’in bulunduğu Resmi Gazete arşivi, Sağlık Mevzuat Külliyatları, TBMM, Sağlık Bakanlığı ve Sağlık Hukuku internet sitelerinde bulunan Mevzuat bölümleri.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2