ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2002 | Acil Sağlık Hizmetleri | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NESLİHAN BEKTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEMA KOÇ TÜTÜNCÜ Öğ.Gör. NESLİHAN BEKTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Acil/acil sağlık hizmetlerini ve güvenlik önlemlerini tanımlayabilecektir. 2. İlk ve acil yardım kurallarını açıklayabilecektir. 3. Uygulanan sağlık hizmetlerinin kayıt edilmesinin önemini saptayabilecektir. 4. Uluslar arası renkli kodları ve yapılması gerekenleri sıralayabilecektir. |
Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, Acil serviste haberleşme, Acil serviste triyaj ve hasta nakli, Acil sağlık sisteminde kayıt ve rapor, Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, Afetlerde acil bakım uygulamak, .Biyolojik kaza Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, | Yok |
2) | Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Yok |
3) | Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, | Yok |
4) | Türkiye'de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek | Yok |
5) | Etik İkilemler | Yok |
6) | Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşme | Yok |
7) | Acil Serviste ve Afetlerde Triyaj | Yok |
8) | Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar | Yok |
9) | Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak | Yok |
10) | Afetlerde acil sağlık hizmetleri | Yok |
11) | Ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek | Yok |
12) | Malpraktis | Yok |
13) | Personel güvenliği ve eğitimi | Yok |
14) | Genel değerlendirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ekşi A. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri Hastane öncesi dergisi. Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hod Dünyada ve Türkiye'de ambulans hizmetlerinin gelişimi Link: https://www.healthworldnews.net/dunyada-ve-turkiyede-ambulans-hizmetlerinin-gelisimi/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |