DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY2002 | Acil Sağlık Hizmetleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
YASEMİN ŞABABLI OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; acil sağlık hizmetlerinin neler olduğunu kavratmak ve acil ekipmanlarını tanımak ve bu ekipmanlarını kullanma becerisi elde etmek, acil sağlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken hususları bilmek ve uygulama becerisini kazanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Acil/acil sağlık hizmetlerini ve güvenlik önlemlerini tanımlayabilecektir. 2. İlk ve acil yardım kurallarını açıklayabilecektir. 3. Uygulanan sağlık hizmetlerinin kayıt edilmesinin önemini saptayabilecektir. 4. Uluslar arası renkli kodları ve yapılması gerekenleri sıralayabilecektir. |
Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, Acil kodları tanıma ve uygulama alanlarını öğrenme, Acil serviste haberleşme, Acil serviste triyaj ve hasta nakli, Acil sağlık sisteminde kayıt ve rapor, Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak, Afetlerde acil bakım uygulamak, .Biyolojik kaza Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, | Yok |
2) | Acil sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi, | Yok |
3) | Acil sağlık hizmetlerinin ve paramedik'in tarihsel gelişimi, tanımı, | Yok |
4) | Türkiye'de acil servis yapısı ve işleyişini değerlendirmek | Yok |
5) | Etik İkilemler | Yok |
6) | Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşme | Yok |
7) | Acil Serviste ve Afetlerde Triyaj | Yok |
8) | Acil sağlık sisteminde kayıt ve raporlar | Yok |
9) | Hasta ve yaralı güvenliğini/ kendi güvenliğini sağlamak | Yok |
10) | Afetlerde acil sağlık hizmetleri | Yok |
11) | Ambulans ve acil sağlık araçlarını değerlendirmek | Yok |
12) | Malpraktis | Yok |
13) | Personel güvenliği ve eğitimi | Yok |
14) | Genel değerlendirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ekşi A. Hastane öncesi acil sağlık hizmetleri Hastane öncesi dergisi. Link: https://dergipark.org.tr/tr/pub/hod Dünyada ve Türkiye'de ambulans hizmetlerinin gelişimi Link: https://www.healthworldnews.net/dunyada-ve-turkiyede-ambulans-hizmetlerinin-gelisimi/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |