İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IAY2003 İleri Yaşam Desteği Uygulama I Güz 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TARIK BALCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: 112 ambulans komuta merkezi
Dersin Amacı: Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu
kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci,
1. İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralayabilecektir.
1.1 Kardiyak arrest ritimlerini tanımlar.
1.2 Defibilasyon ve kardiyoversiyon basamaklarını sıralar.
1.3 İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları sıralar.
2. Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını
tanıyabilecektir.
3. Kalıcı hava yolu yönetimini tanıyabilecektir

Dersin İçeriği

Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama Oksijen Tedavisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, Yok
2) Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 Yok
3) Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama 1 Yok
4) Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulam Yok
5) Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama Yok
6) Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama Yok
7) Genel değerlendirme Yok
8) Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama 2 Yok
9) Solunum Desteği Sağlamak Yok
10) Oksijen Tedavisi Yok
11) Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar Yok
12) Zor hava yolu yönetimi Yok
13) İleri hava yolu uygulaması Yok
14) Vaka tartışması Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Görevlisi Ders Notları
İleri Yaşam Desteği: European Resuscitation Council, Çev.Ed.leri: Doç.Dr. Kubilay Demirağ, Prof. Dr. Agâh Çertuğ, 2006 (Advanced Life Support: European Resuscitation Council, 5. Ed.).
Diğer Kaynaklar: Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği Uygulamaları Prof. Dr. Aytuğ ATICI 2011

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Uygulama 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 4 20
Ödevler 3 7 21
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 4
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 4
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 2
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 2
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 3
7) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 3
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama 4
9) Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme 1
10) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama 3
11) Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma 3