İLK VE ACİL YARDIM (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IAY1002 | Acil Hasta Bakımı I | Bahar | 2 | 0 | 2 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 112 ambulans komuta merkezi |
Dersin Amacı: | Acil hasta bakımı-1 dersinde; birinci değerlendirme tekniklerini, ikinci değerlendirme tekniklerini uygulayabilecek ve tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri kazandırabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. 1.1 Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. 1.2 İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar. 1.3 Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. 2. Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. 2.1 Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. 2.2 Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. 2.3 Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. 3. Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. 3.1 Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. 3.2 Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. 3.3 Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. |
Hasta veya yaralının birinci değerlendirmesini yapmak Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirmek Kardiyo vasküler sistem hastalıklarını değerlendirmek Sinir sistemi hastalıklarda acil bakım uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Acil Hastasında Değerlendirme | Yok |
2) | İlaç Doz Hesaplamaları- İnvaziv İşlemler- Vital Bulgu Değerlendirme (Laboratuvar Uygulaması) | Yok |
3) | Şok Hastasına Yaklaşım | Yok |
4) | Sıvı Elektrolit Dengesizlikleri | Yok |
5) | Kardiyovasküler Sistem Acilleri | Yok |
6) | Kardiyak Aritmiler ve Yönetimi | Yok |
7) | Nörolojik Sistem Acilleri | Yok |
8) | GENEL TEKRAR / Vize | Yok |
9) | Solunum Sistemi Acilleri | Yok |
10) | Pnömotoraks ve Tüp Torakstomi | Yok |
11) | Endokrin Sistem Acilleri 1 | Yok |
12) | Endokrin Sistem Acilleri 2 | Yok |
13) | Gastrointestinal Sistem Acilleri 1 | Yok |
14) | Gastrointestinal Sistem Acilleri 1 | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | CANDER B. (Ed.) (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp Ve Paramedik. İstanbul Tıp Kitapevleri |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Küçük Sınavlar | 2 | 11 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 5 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 2 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 4 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 2 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 4 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 5 |