Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar
Hukuk Kavramı: Toplumsal Davranış Kuralları, Hukuk Kurallarının Öteki Davranış Kurallarıyla İlişkisi
|
Yok |
2) |
*Yaptırım Çeşitleri
*Hukukun Dallara Ayrılması: Özel Hukuk-Kamu Hukuku –Karma Hukuk Ayrımı
*Hukukun kaynakları:
*Normlar Hiyerarşisi
*Sağlık Hukuku ile İlgili Temel Mevzuat
|
Yok |
3) |
*Hak Kavramı ve Hakların Çeşitleri
*Hukuki Olay, Hukuki Fiil, Hukuki İşlem Kavramları
*Hukuki İşlemlerin Geçerlilik Şartları
*Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü
|
Yok |
4) |
*Kişi Kavramı, Kişiliğin Kazanılması
*Kişiliğin Kaybedilmesi,
*Sağlığın ve Ölümün İspatı
*Hak Ehliyeti, Fiil Ehliyeti
*Ehliyet Açısından Kişilerin Sınıflandırılması
|
Yok |
5) |
*Kişilik Hakları, Kişilik Haklarının Kapsamı
|
Yok |
6) |
*Kişiliğin Korunması Yolları, Kişilik Haklarına Saldırılan Kişiye Tanınan Dava Hakları |
Yok |
7) |
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasından Doğan Sorumluluk
*Genel Olarak Haksız Fiil Sorumluluğunun Unsurları
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırılığını Ortadan Kaldıran Sebepler, Aydınlatılmış Onam Kavramı
*Adam Çalıştıranın Kusursuz Sorumluluğu
|
Yok |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasına Bağlanan Sonuçlar,
*Maddi-Manevi Tazminat Davası (Zararın Belirlenmesi/Tazminatın Belirlenmesi)
|
Yok |
10) |
*Hekimlik Sözleşmesi, *Hekimlik Sözleşmesinin Hukuki Niteliği,
*Hekimin Tedavi Sözleşmesinden Kaynaklanan Yükümlülükleri
|
Yok |
11) |
*Hastane ile Hasta Arasındaki İlişki (Özel Hastane-Kamu Hastanesi)
*Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu
|
Yok |
12) |
* Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Haksız Fiil Sorumluluğu |
Yok |
13) |
*Hasta Hakları
*Hekim Hakları
*Sağlık Çalışanlarının Hak Arama Yolları
|
Yok |
14) |
Konuların Tekrarlanması ve Öğrenci Sorularının Cevaplandırılması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
|
2) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
|
3) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. |
|
4) |
Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
|
5) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
|
6) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. |
3 |
8) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. |
|
9) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
10) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
|
11) |
Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|