Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar
Hukuk Kavramı: Toplumsal Davranış Kuralları, Hukuk Kurallarının Öteki Davranış Kurallarıyla İlişkisi
|
Yok |
2) |
*Yaptırım Çeşitleri
*Hukukun Dallara Ayrılması: Özel Hukuk-Kamu Hukuku –Karma Hukuk Ayrımı
*Hukukun kaynakları:
*Normlar Hiyerarşisi
*Sağlık Hukuku ile İlgili Temel Mevzuat
|
Yok |
3) |
*Hak Kavramı ve Hakların Çeşitleri
*Hukuki Olay, Hukuki Fiil, Hukuki İşlem Kavramları
*Hukuki İşlemlerin Geçerlilik Şartları
*Hukuki İşlemlerin Hükümsüzlüğü
|
Yok |
4) |
*Kişi Kavramı, Kişiliğin Kazanılması
*Kişiliğin Kaybedilmesi,
*Sağlığın ve Ölümün İspatı
*Hak Ehliyeti, Fiil Ehliyeti
*Ehliyet Açısından Kişilerin Sınıflandırılması
|
Yok |
5) |
*Kişilik Hakları, Kişilik Haklarının Kapsamı
|
Yok |
6) |
*Kişiliğin Korunması Yolları, Kişilik Haklarına Saldırılan Kişiye Tanınan Dava Hakları |
Yok |
7) |
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasından Doğan Sorumluluk
*Genel Olarak Haksız Fiil Sorumluluğunun Unsurları
*Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırılığını Ortadan Kaldıran Sebepler, Aydınlatılmış Onam Kavramı
*Adam Çalıştıranın Kusursuz Sorumluluğu
|
Yok |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Tıbbi Müdahalenin Hukuka Aykırı Olmasına Bağlanan Sonuçlar,
*Maddi-Manevi Tazminat Davası (Zararın Belirlenmesi/Tazminatın Belirlenmesi)
|
Yok |
10) |
*Hekimlik Sözleşmesi, *Hekimlik Sözleşmesinin Hukuki Niteliği,
*Hekimin Tedavi Sözleşmesinden Kaynaklanan Yükümlülükleri
|
Yok |
11) |
*Hastane ile Hasta Arasındaki İlişki (Özel Hastane-Kamu Hastanesi)
*Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu
|
Yok |
12) |
* Hekimin Sorumluluğu, Hekimin Haksız Fiil Sorumluluğu |
Yok |
13) |
*Hasta Hakları
*Hekim Hakları
*Sağlık Çalışanlarının Hak Arama Yolları
|
Yok |
14) |
Konuların Tekrarlanması ve Öğrenci Sorularının Cevaplandırılması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |