LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
AHZ2009 | Güncel Kimyasal ve İlaçlar | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Dersin Amacı: | Sağlık bilimleri ve kimya alanlarında insanlık ve bilim tarihini değiştiren, bazı ilaç, biyolojik makromolekül, kimyasal ara ürün veya benzeri seçilmiş yapıların, önem ve fonksiyonları hakkında genel bilgilerin aktarılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kimyasalların hayatın her alanında gösterdikleri fonksiyonları ve önemini ifade edebilecektir. 2. Mesleki alanında kullandığı kimyasal yapıları tanıyabilecektir. 3. Kimyasal yapıları adlandırabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi | Yok |
2) | Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon | Yok |
3) | Haemin, kinin, morfin | Yok |
4) | Steroidler ve doğum kontrol | Yok |
5) | Striknin, penisilin ve antibiyotikler I | Yok |
6) | Antibiyotikler II | Yok |
7) | Vitaminler ve beslenme destekleri | Yok |
7) | Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler | Yok |
8) | Fitoterapötikler | Yok |
10) | Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık | Yok |
11) | Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları | Yok |
12) | Nükleik asitler ve enzimler | Yok |
13) | Sunum | Yok |
14) | Sunum | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ve öğrenci notları/ sunumları. |
Diğer Kaynaklar: | Molecules That Changed The World, K. C. Nicolaou, T. Montagnon, Wiley Publications, 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |