Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi |
Yok |
2) |
Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon
|
Yok |
3) |
Haemin, kinin, morfin |
Yok |
4) |
Steroidler ve doğum kontrol
|
Yok |
5) |
Striknin, penisilin ve antibiyotikler I |
Yok |
6) |
Antibiyotikler II |
Yok |
7) |
Vitaminler ve beslenme destekleri
|
Yok |
7) |
Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler |
Yok |
8) |
Fitoterapötikler |
Yok |
10) |
Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık |
Yok |
11) |
Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları
|
Yok |
12) |
Nükleik asitler ve enzimler |
Yok |
13) |
Sunum |
Yok |
14) |
Sunum |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |