TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AHZ2006 Sağlık Psikolojisi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersin Amacı: Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki
konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık, hastalık ve kronik hastalık kavramlarını açıklayabilecektir.
2. Psikososyal faktörlerin, sağlık ve hastalıktaki önemini açıklayabilecektir.
3. Psikososyal açıdan kronik hastalıkların psikososyal etkilerini açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Sağlık psikolojisine giriş
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek
Bağımlılık yapan davranışlar
Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek
Hastalık bilişleri
Sağlık hizmetlerine erişim
Stres ve yönetimi
Stres ve hastalık ilişkisi
Ağrı ve plasebo etkisi
Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji
Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık psikolojisine giriş
2) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
4) Psikoloji ve sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
5) Sağlıkla ilgili davranışlar ve sağlığı iyileştirmek
6) Bağımlılık yapan davranışlar
7) Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık davranışlarını değiştirmek
8) Hastalık bilişleri
9) Sağlık hizmetlerine erişim
10) Stres ve yönetimi
11) Stres ve hastalık ilişkisi
12) Ağrı ve plasebo etkisi
13) Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji
14) Kronik hastalıklar sürecinde psikoloji

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisinin ders notları
Jane Ogden, Sağlık Psikolojisi, McGraw Hiil
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. 1
2) Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. 1
3) Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4) Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. 1
5) Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. 1
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. 1