AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AHZ2005 Kardiyopulmoner Resusitasyon Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TARIK BALCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yetişkin, çocuk ve yenidoğana kardiyopulmoner resüsitasyon uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yetişkinlere kardiyopulmoner resüsitasyon uygulanabilmesi
2) Çocuklara kardiyopulmoner resüsitasyon uygulanabilmesi
3) Yenidoğanlara kardiyopulmoner resüsitasyon uygulanabilmesi

Dersin İçeriği

Dirençli VF, yetersiz miyokard Perfüzyon Teknikleri, ventriküler distansiyon, ventriküler kollaps, koroner embolizm, katekolaminler, aortik kros klemp, rePerfüzyon Teknikleri, beyin hasarı, renal disfonksiyon, gastrointestinal etkiler, endokrin ve inflamatuar yanıt, kardiyopulmoner arrest, resüsitasyon.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuklarda Kardiyopulmoner Resüsitasyon Yok
1) Yenidoğanlarda Kardiyopulmoner Resüsitasyon Yok
1) Yetişkinlerde Temel Yaşam Desteği Yok
2) İleri Yaşam Desteği Yok
3) Çocuklarda Solunum Yetmezliği Yok
4) Çocuklarda Dolaşım Yetmezliği Yok
5) Çocuklarda Solunum ve Dolaşım Desteği Yok
6) Defibrilatörler Yok
7) Sıvı ve İlaç Tedavisi Yok
8) Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Algoritmi Yok
9) Yenidoğan Resüsitasyonunda Kullanılan Araç Gereçler Yok
10) Yenidoğanın Değerlendirilmesi Yok
11) Yenidoğan Yaşam Desteği I Yok
12) Yenidoğan Yaşam Desteği II
13) Yenidoğan Resüsitasyonunda Dikkat Edilecek Noktalar Yok
14) Yenidoğan Resüsitasyonunda Kullanılan İlaçlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 1
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 1
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 1
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme 1
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 5
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme 5
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme 5
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 1