AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2011 Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, sağlık kuruluşu yönetici adaylarının karşılaşabilecekleri davranışsal sorunların ortaya konulması ve bu sorunların çözümü için ihtiyaç duyabilecekleri davranışsal becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Davranışları oluşturan tutum ve algı gibi kavramların yanısıra; yöneticilerin sıklıkla ihtiyaç duyacakları liderlik, motiavasyon, takım çalışması, problem çözme, stres ve çatışma yönetimi, örgütsel değişim, etik davranış ve psikolojik taciz (mobbing) gibi kavramların sağlık kuruluşlarındaki yansımalarının aktarılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Örgütsel davranışın temel prensiplerinin ve teorilerinin anlaşılması
2- Farklı bakış açılarının eleştirel yaklaşımla değerlendirilebilmesi
3- Çalışma alanıyla ilgili terminoloji, sınıflamalar, yöntemler ve trendlerle ilgili temel bilgi edinimi

Dersin İçeriği

Örgütsel Davranışa Giriş ve Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri, Algılama ve Atfetme Süreçleri, kişilik, gruplar, karar verme,örgüt kültürü, tutumlar, moral,stres,mobbing, iş ortamının sorunları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışa Giriş ve Temel Kavramlar
2) Algılama ve Nedensellik Yükleme-Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler
3) Güdüleme ve İlgili Kuramlar
4) Güdüleme ve İlgili Kuramlar
5) Öğrenme, Örgütsel Öğrenme/ Örgüt Kültürü
6) Gruplar ve Takımlar
7) Ara sınav
8) Çatışma Yönetimi ve Müzakere
9) Güç ve Politika - Stres ve Stres Yönetimi
10) Liderlik: Kuramlar ve Uygulamalar
11) İletişim
12) Karar verme
13) Ödev sunumları ve Tartışma
14) Ödev sunumları ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 12. Baskı, İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010.
2. GÜNEY, Salih, Örgütsel Davranış, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011.
3. ÖZKALP, Enver (Ed.), Davranış Bilimleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, 2012.
4. ROBBINS, Stephen P., JUDGE, Timothy A., Örgütsel Davranış, 14. Basımdan Çeviri, Çev.: İnci ERDEM (Ed.), Ankara: Nobel Yayınevi, 2012.
5. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, TÜZ, Melek, Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları, 2009.
Diğer Kaynaklar: ÖZKALP, Enver, KIREL, Çiğdem, Örgütsel Davranış, 5. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.