Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste, sağlık kuruluşu yönetici adaylarının karşılaşabilecekleri davranışsal sorunların ortaya konulması ve bu sorunların çözümü için ihtiyaç duyabilecekleri davranışsal becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Davranışları oluşturan tutum ve algı gibi kavramların yanısıra; yöneticilerin sıklıkla ihtiyaç duyacakları liderlik, motiavasyon, takım çalışması, problem çözme, stres ve çatışma yönetimi, örgütsel değişim, etik davranış ve psikolojik taciz (mobbing) gibi kavramların sağlık kuruluşlarındaki yansımalarının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Örgütsel Davranışa Giriş ve Temel Kavramlar |
|
2) |
Algılama ve Nedensellik Yükleme-Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler |
|
3) |
Güdüleme ve İlgili Kuramlar |
|
4) |
Güdüleme ve İlgili Kuramlar |
|
5) |
Öğrenme, Örgütsel Öğrenme/ Örgüt Kültürü |
|
6) |
Gruplar ve Takımlar |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Çatışma Yönetimi ve Müzakere |
|
9) |
Güç ve Politika - Stres ve Stres Yönetimi |
|
10) |
Liderlik: Kuramlar ve Uygulamalar |
|
11) |
İletişim |
|
12) |
Karar verme |
|
13) |
Ödev sunumları ve Tartışma |
|
14) |
Ödev sunumları ve Tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 12. Baskı, İstanbul: Beta Basım A.Ş., 2010.
2. GÜNEY, Salih, Örgütsel Davranış, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011.
3. ÖZKALP, Enver (Ed.), Davranış Bilimleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı, 2012.
4. ROBBINS, Stephen P., JUDGE, Timothy A., Örgütsel Davranış, 14. Basımdan Çeviri, Çev.: İnci ERDEM (Ed.), Ankara: Nobel Yayınevi, 2012.
5. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, TÜZ, Melek, Örgütsel Psikoloji, 4. Baskı, İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
ÖZKALP, Enver, KIREL, Çiğdem, Örgütsel Davranış, 5. Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|