REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2010 Klinik Onkoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GULCICEK DERE
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kanser ve kanser türleri, evrelemesi, tanı ve tedavi modelleri, modaliteler hakkında bilgi edinmek ve Radyoterapi teknikerinin Klinik Onkoloji alanındaki görev sorumlulukları konusunda yeterlilik geliştirmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kanser tanımı ve evrelemesi hakkında bilgi sahibi olmak
2.Tedavi modelleri ve güncel yaklaşımları biliyor olmak
3.Radyoterapi Teknikerinin alandaki uygulamaları için mesleki bilgi düzeyinin artmış olması

Dersin İçeriği

Kanserin tanımı, kanserlerin evrelendirilmesi, kanser türleri, tedavi yaklaşımları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Onkolojiye Genel Bakış
2) Radyasyon, tümör, apoptozis, kanser genel tanımları
3) Genel kanser belirtileri ve nedenleri
4) Tedavi yaklaşımlarına genel bakış
5) Türkiye ve Dünya Kanser istatistikleri
6) TNM Evrelemesi, Kanser Sınıflandırması
7) Tedavi Modelleri ve Cihazlar
8) Ara sınav
9) Kalın ve İnce Barsak, Mesane, Karaciğer, Böbrek Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
10) Endometrium, Serviks, Mide Kanserleri ve Kemik tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
11) Akciğer, Kolon ve Rektum Kanseri, Beyin tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
12) Melanom, Lenfoma, Meme Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
13) Tiroid, Over, Larenks, Pankreas Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
14) Prostat, Çocukluk çağı Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste kaynak olarak öğretim üyesi ders slaytları kullanılacaktır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2