SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
RTR2010 Klinik Onkoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GULCICEK DERE
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kanser ve kanser türleri, evrelemesi, tanı ve tedavi modelleri, modaliteler hakkında bilgi edinmek ve Radyoterapi teknikerinin Klinik Onkoloji alanındaki görev sorumlulukları konusunda yeterlilik geliştirmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kanser tanımı ve evrelemesi hakkında bilgi sahibi olmak
2.Tedavi modelleri ve güncel yaklaşımları biliyor olmak
3.Radyoterapi Teknikerinin alandaki uygulamaları için mesleki bilgi düzeyinin artmış olması

Dersin İçeriği

Kanserin tanımı, kanserlerin evrelendirilmesi, kanser türleri, tedavi yaklaşımları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Onkolojiye Genel Bakış
2) Radyasyon, tümör, apoptozis, kanser genel tanımları
3) Genel kanser belirtileri ve nedenleri
4) Tedavi yaklaşımlarına genel bakış
5) Türkiye ve Dünya Kanser istatistikleri
6) TNM Evrelemesi, Kanser Sınıflandırması
7) Tedavi Modelleri ve Cihazlar
8) Ara sınav
9) Kalın ve İnce Barsak, Mesane, Karaciğer, Böbrek Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
10) Endometrium, Serviks, Mide Kanserleri ve Kemik tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
11) Akciğer, Kolon ve Rektum Kanseri, Beyin tümörleri- Sunum ve Tartışmalar
12) Melanom, Lenfoma, Meme Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
13) Tiroid, Over, Larenks, Pankreas Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar
14) Prostat, Çocukluk çağı Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste kaynak olarak öğretim üyesi ders slaytları kullanılacaktır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 1
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 1
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak 1
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 1
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme 1
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek 1
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 1
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak 1
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 1
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 1
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 1
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek 1