PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
RTR2006 | Radyolojik Anatomi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. NECATİ YILMAZ Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tüm vücut anatomisini değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Kemik yapıların ve eklemlerin direk grafi, BT ve MR Anatomisini öğrenirler. 2 Sinir sisteminin MR ve BT anatomisini öğrenirler. 3 Akciğerin Radyolojik anatomisini öğrenirler. 4 Kalp ve ana damarların anatomisini öğrenirler. 5 Batın organlarının BT ve MR anatomisini öğrenirler. |
Nöroradyolojik Anatomi, Vertebra Anatomisi, Medülla Spinalis MR Anatomisi, Toraks Anatomisi, Üst Batın Anatomisi BT ve MR, Alt Batın Anatomisi, Kardiyak Anatomi, Vasküler Sistem Anatomisi, Üst Ekstremite MR Anatomisi, Alt Ekstremite Anatomisi ve Meme Anatomisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel cerrahi | |
2) | Ortopedi ve Travmatoloji | |
3) | Üroloji | |
4) | Göğüs Cerrahisi | |
5) | Kulak Burun Boğaz | |
6) | Göz Hastalıkları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çocuk Cerrahisi | |
9) | Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi | |
10) | Mikrocerrahi ve Organ Doku Transplantasyonu | |
11) | Beyin ve Sinir Cerrahisi | |
12) | Kadın Hastalıkları ve Doğum | |
13) | Kalp ve Damar Cerrahisi | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- BESİM Aytekin, Üstün AYDINGÖZ, Hakan AKBULUT, Hekimler ve Tıp Öğrencileri İçin Radyolojik Tanı El Kitabı, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ankara, 1992. 2- FERNER- H, STAUBESAND, J. Sobotto Atlas of Human Anatomy, 10th ed. Urban & Schwarzenberg, Münih, 1982. 3- FRANK H.Netter M.D, T. HANSEN John ph. D., Ġnsan Anatomisi Atlası, University of Rochester School of Medicine and Dentisty Rochester, Nobel Tıp Kitabevleri, Newyork, 2005. 4- MOELLER T:B:, E.Reif (Editör, Civan IŞLAK), Kesitsel Anatomi Cep Atlası Bilgisayarlı Tomografi ve Manyetik Rezonans Görüntüleme, Cilt I:Baş ve Boyun,Nobel Tıp Kitabevleri, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |