OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5113 Okul Öncesi Eğitimde Müfredat Geliştirme Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. HÜLYA GÜLAY OGELMAN
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi bilgisini, akademik konu içeriklerini, disiplinlerarası konuları, araştırma ve sorgulama yöntemlerini okulöncesi eğitimi pedagojisiyle kaynaştırır. 5
2) Çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen okulöncesi öğrenme ortamları tasarlar. 5
3) Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini sürekli olarak izleme, kaydetme ve öğretimi planlama amacıyla okulöncesi eğitime uygun çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçları kullanır. 5
4) Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon becerilerini sergiler. 3
5) Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar. 4
6) Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir. 5
7) Yazılı, sözlü- sözsüz ve elektronik ortamlarda etkili iletişim yeterliliği ortaya koyar. 4
8) Kişisel ve mesleki çalışmalarını desteklemede İngilizceyi B2 düzeyinde kullanır. 4
9) Okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirmede pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisinden yararlanır. 5
10) Okulöncesi mesleğine, profesyonelliğe, yaşamboyu öğrenmeye, etik değerlere, kişisel ve mesleki gelişime adanmış davranışlar sergiler. 3
11) Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojileri dahil farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder. 3
12) Özdisiplin, zaman ve bilgi yönetimi, disiplinlerarası projelerde bireysel ve takım olarak çalışma becerileri sergiler. 5