EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE5103 Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı çağdaş çocuk gelişim kuramları ışığında erken çocukluk dönemi ve aile ilişkileri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüm dünyada erken çocukluk eğitimin yerini ve durumunu anlar,
2) Türkiye ve diğer ülkelerdeki yaklaşımları ve kuramları anlar,
3) Erken çocukluk eğitiminde uygulanan güncel ve son kuramları analiz eder,
4)Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk model ve uygulamalarının farkına varır,
5) Türkiye uygulanan erken çocukluk eğitim uygulama modellerini anlar.

Dersin İçeriği

Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimin durumu, çocuk yetiştirme ve çocuk eğitiminde kuramlar (Piaget, Vygotsky, Skinner, Bandura, Arnold Gessell, Bronferbrenner, Eliot Turiel vb.)

Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Okuma, Bireysel Çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus'un tartışılması, ders hakkında genel bilgi verilmesi.
2) Piaget-Vygotsky-Bruner
3) Pavlov- Skinner-Bandura
4) Arnold Gessell- Olgunlaşma Kuramı
5) Bronferbrenner- Ekolojik Sistem Kuramı
6) Bowbly- Bağlanma Kuramı
7) Ainsworth- Bağlanma Kuramı
8) Freud- Psikososyal Kuram
9) Konrad Lorenz- Etolojik Kuram
10) Eliot Turiel- Toplumsal Alan Kuramı
11) H.S. Sullivan- Kişilerarası İlişkiler Kuramı
12) Abraham Maslow- Hümanist Teori
13) Margaret Mahler- Ayrılma Bireyleşme Kuramı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak ders sırasında öğretim üyesi tarafından hazırlanmış olan ders notları kullanılacaktır.

Weekly course notes prepared by the instructor will be used during the lessons.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 30 60
Proje 1 60 60
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. 2
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. 2
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. 1
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. 1
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. 3
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. 2
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. 2
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. 3
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. 2
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. 3
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. 3