OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE5103 | Çağdaş Çocuk Gelişim Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitim yaklaşımlarının incelenmesi ve Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tüm dünyada erken çocukluk eğitimin yerini ve durumunu anlar, 2) Türkiye ve diğer ülkelerdeki yaklaşım, uygulamam ve modelleri karşılaştırır. 3) Erken çocukluk eğitiminde uygulanan güncel ve son modelleri analiz eder, 4)Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk model ve uygulamalarının farkına varır, 5) Türkiye uygulanan erken çocukluk eğitim uygulama modellerini anlar, |
Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimin durumu, çocuk yetiştirme ve çocuk eğitiminde kültürel etkilenmeler, okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Yaklaşımı, Regio Emilia, Çoklu Zekâ, Project Zero vb.) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | "Kaynaklar: M. Thomas, Compairing Theories Of Child Development (Fifth Edition), Woolsworth Publishing. Ülkemizde ve dünyada erken çocukluk eğitimine dair farklı modellere ve uygulamalara ait araştırmalar ve makaleler" |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi bilgisini, akademik konu içeriklerini, disiplinlerarası konuları, araştırma ve sorgulama yöntemlerini okulöncesi eğitimi pedagojisiyle kaynaştırır. | 5 |
2) | Çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen okulöncesi öğrenme ortamları tasarlar. | 4 |
3) | Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini sürekli olarak izleme, kaydetme ve öğretimi planlama amacıyla okulöncesi eğitime uygun çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçları kullanır. | 4 |
4) | Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon becerilerini sergiler. | 5 |
5) | Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar. | 3 |
6) | Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir. | 4 |
7) | Yazılı, sözlü- sözsüz ve elektronik ortamlarda etkili iletişim yeterliliği ortaya koyar. | 5 |
8) | Kişisel ve mesleki çalışmalarını desteklemede İngilizceyi B2 düzeyinde kullanır. | 3 |
9) | Okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirmede pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisinden yararlanır. | 3 |
10) | Okulöncesi mesleğine, profesyonelliğe, yaşamboyu öğrenmeye, etik değerlere, kişisel ve mesleki gelişime adanmış davranışlar sergiler. | 5 |
11) | Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojileri dahil farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder. | 4 |
12) | Özdisiplin, zaman ve bilgi yönetimi, disiplinlerarası projelerde bireysel ve takım olarak çalışma becerileri sergiler. | 5 |