MATEMATİK BİLGİSAYAR | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1623 | Moda ve Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanına disiplinlerarası bir giriş niteliği taşıyacaktır. Sinema sektöründe moda, tüketim, trendler ve pazarlama arasındaki ilişki tarihsel ve kuramsal perspektiflerden incelenecektir. Okul yönetmeliğine uygun olarak derse devam zorunludur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem Türkiye'de hem de uluslararası alanda medya ve moda endüstrisi arasındaki ilişkileri çözebilecektir. 2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya koyabilecek araştırma yollarını kendisi için belirleyebilecektir. 3. Görsel sunumumuzda modanın rolünü ve stilin yerini tartışabilecek 4. Modanın ekonomik, sosyal ve kültürel arka planını anlamak 5. Modernite ile stil ve görsellik arasındaki ilişkinin anlaşılması 6. Ünlü Kültürünü ve İşleyişini Anlamak |
Bu ders, moda ve kültür ilişkisini ele alarak öğrencilerin modanın toplumsal, kültürel ve iletişimsel boyutlarını anlamalarını sağlar. İlk olarak, Malcom Barnard’ın “Moda Teorisi: Bir Okuyucu” kitabında yer alan temel kavramları tanıtarak moda ve kültür ilişkisini inceleriz. Ardından, kişisel stil ve küresel moda akımları üzerine çalışmalar yaparak, moda tarihi ve Türkiye’deki moda endüstrisi hakkında bilgi ediniriz. Ders, moda iletişimi, sembolik modanın sürekliliği ve ikonik figürlerin moda üzerindeki etkisini ele alırken, moda fotoğrafçılığı ve sinema örnekleriyle pratiğe dökülür. Öğrenciler, kostüm analizi ve moda filmleri ile derinlemesine incelemeler yaparak modanın görsel sunumundaki rolünü keşfederler.Ders, moda ve kültür ilişkisini kuramsal okumalar, görsel analizler ve uygulamalı çalışmalarla ele alır; öğrenciler, moda filmleri ve kostüm analizi üzerine yapacakları yazılı ve görsel projelerle değerlendirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda nedir | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) | Moda ve Kültüre giriş | Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
3) | Kendi Modanı yarat | Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) | Moda tarihi | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) | Moda ve kitleler | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
6) | Moda ve iletişim | Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) | Roland Barthes ve Moda teorisi | Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
8) | Ara Sınav | |
9) | Moda ve toplum | Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) | Pop kültürde moda | Colin McDowell “Medium and The Message” “Selling the Dream” |
11) | Moda ikonları | Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) | Süperstarlar | Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
13) | Kostüm tasarımı | Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in Contemporary Hollywood” |
14) | Sınırdaki moda | Caroline Evans, “Fashion at the Edge” Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media” |
Ders Notları / Kitaplar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2 baskı (29 Ağustos 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn Devil Wears Prada 2006 David Frankel |
Diğer Kaynaklar: | Filmde Moda: Adrienne Munich, Indiana Üniversitesi Yayınları: 2011 "Fashion in Film" by Adrienne Munich, Indiana University Press, 2011 Moda Teorisi: Bir Okuyucu, Malcom Barnard: Routledge, 2007 "Fashion Theory: A Reader" by Malcom Barnard, Routledge, 2007 Barnard, Malcom, İletişim Olarak Moda, New York: Routledge; 2nd edition (29 August 2002) "Fashion as Communication" by Malcom Barnard, New York: Routledge, 2nd edition (29 August 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Kıyafet, Kültür, Kimlik (Londra: BFI, 2005) "Fashioning Film Stars: Costume, Culture, and Identity" by Rachel Moseley, BFI Publishing, 2005 Yetenekli Bay Ripley 1999 Anthony Minghella, Bonnie ve Clyde 1967 Arthur Penn, Devil Wears Prada 2006 David Frankel "The Talented Mr. Ripley" (1999, Anthony Minghella) "Bonnie and Clyde" (1967, Arthur Penn) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | 4 |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | 4 |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | 4 |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |