ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0623 | Moda ve Medya | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem Türkiye hem uluslararası bağlamda medya ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir. 2. Modanın medya ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir. 3. Modanın rolü ve stilin görsel sunumumuzdaki yeri üzerine tartışmak 4. Modanın ekonomik, toplumsal ve kültürel arkaplanını anlamak 5. Modernite ile stil ve görselliğin ilişkisini anlamak 6. Celebrity Kültürü ile işleyişini anlamak |
Kültür ve medya çalışmalar doğrultusunda dersin ana konusu, modanın nasıl anlam yarattığı, tarih pop kültür ve medya alanında nasıl yayıldığı ; moda görsel sunum ve güç ilişkileri doğrultusunda analiz edilecektir . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda nedir | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 2: The Work of Fashion |
2) | Moda ve Kültüre giriş | Course Reader-Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
3) | Kendi Modanı yarat | Anne Hollander, Sex and Suits, Introduction |
4) | Moda tarihi | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 3: The Genesis of the Suit |
5) | Moda ve kitleler | Anne Hollander, Sex and Suits, Chapter 4: Modernity |
6) | Moda ve iletişim | Barnard, Chs. 3-5 (pp. 49-127) |
7) | Roland Barthes ve Moda teorisi | Roland Barthes “The Rhetorical System” from The Fashion System (pp. 225-276). |
8) | vize | |
9) | Moda ve toplum | Barnard, Ch. 6 (pp. 127-156) |
10) | Pop kültürde moda | Colin McDowell “Medium and The Message” “Selling the Dream” |
11) | Moda ikonları | Rachel Moseley, “Trousers and Tiaras: Audrey Hepburn, a Woman’s Star” Feminist Review (2002) 71, 37–51. |
12) | Süperstarlar | Colin McDowell “Designer as Superstar” Rachel Moseley “Storytelling: Marlene Dietrich’s Face and John Frederics Hats” “Brad Pitt and George Clooney, the Rough and the Smooth: Male Costuming in Contempory Hollywood” |
13) | Kostüm tasarımı | Pamela Church Gibson, “'The Rough with the Smooth': Male Costuming in Contemporary Hollywood” |
14) | Sınırdaki moda | Caroline Evans, “Fashion at the Edge” Fiona Anderson, “Museums as Fashion Media” |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes / Textbooks selected readings from this books below: Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011 Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004. Anne Hollander, Sex and Suits: The Evolution of Modern DressSteele, Valerie (eds). Barnard, Malcom, Fashion as Communication, New York: Routledge; 2 edition (29 Aug 2002) Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005) McDowell, Colin Fashion Today, London, Phaidon Press Limited, 2000. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |