BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0619 İletişim için Medya Kullanımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Ders, analog ve dijital medyaya dair disiplinlerarası analiz ve rehber niteliğinde geniş bir açı sunar. Medya platformlarını kullanan bu ders, genel olarak gazetecilik ve yayıncılık pratiklerini ve aynı zamanda bilginin etkili kullanımıyla kişisel blog ve dijital ortam yaratımını araştırır ve analiz eder. Dersi alan öğrenciler, kişisel ve kamusal iletişim için analogdan dijitale ağ araçlarını etkili ve stratejik bir şekilde kullanmayı öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler,
- medya platformanlarını kullanmaya aşina olacaklar,
- kendi dijital medya ve dijital alanlarını yaratmaya hazır olacaklar
- medyalarının etkililiği için kendi pratik bilgilerini kullanabilecekler
- blog ve dijital ağ oluşturmak için gerekli deneyimi kazanacaklar
- sosyal medya hesaplarını yönetecek ya da onları yönlendirebilecekler
- profesyonel deneyimleri boyunca bu yetkinliklerini verimli bir şekilde kullanabilecekler

Dersin İçeriği

Bu ders genel olarak analog medya ve özel olarak dijital medya üzerinden medya platformlarının işlev ve ilkelerini kapsamaktadır. Ders, öğrencilere kendi medyalarını yaratırken stratejik ve etkili bir yol sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Mesajın, haberin ve bilginin iletimi: Birbirimize nasıl ulaşırız?
3) Medya aracılığıyla kişisel ve kamusal bilgiyi ve haberleri nasıl sağlarız?
4) Ben ve benim topluluğum: Analog ve Dijital Medya aracılığıyla Ağ Kurma
5) Herkes için analog, her birimiz için dijital
6) Internet ve Dijital İletişim
7) Blog, Twitter hesabı ve kendi haberlerinizi yayınlama
8) Proje
9) İşaret etme, Bahsetme, Etiketleme ve diğerlerine bildirme
10) Stratejik zamanlama ve yayınlama
11) Kendi medyan üzerinden mesaj gönderme ve zamanın ruhunu yakalama
12) İletişim becerilerini pratik etme: Kendi medyanın verimliliği
13) Sunum: Sen kimsin ve senin medyan ne?
14) Son sözler: Kişisel İletişimden Kamusal İletişime
15) Genel tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları Kitap: Social Media Communication: Concepts, Practices, Data, Law and Ethics by Jeremy Harris Lipschultz
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 4
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak.  4
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. 4
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. 4
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. 4