Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Mesajın, haberin ve bilginin iletimi: Birbirimize nasıl ulaşırız? |
|
3) |
Medya aracılığıyla kişisel ve kamusal bilgiyi ve haberleri nasıl sağlarız? |
|
4) |
Ben ve benim topluluğum: Analog ve Dijital Medya aracılığıyla Ağ Kurma |
|
5) |
Herkes için analog, her birimiz için dijital |
|
6) |
Internet ve Dijital İletişim |
|
7) |
Blog, Twitter hesabı ve kendi haberlerinizi yayınlama |
|
8) |
Proje |
|
9) |
İşaret etme, Bahsetme, Etiketleme ve diğerlerine bildirme |
|
10) |
Stratejik zamanlama ve yayınlama |
|
11) |
Kendi medyan üzerinden mesaj gönderme ve zamanın ruhunu yakalama |
|
12) |
İletişim becerilerini pratik etme: Kendi medyanın verimliliği |
|
13) |
Sunum: Sen kimsin ve senin medyan ne? |
|
14) |
Son sözler: Kişisel İletişimden Kamusal İletişime |
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |