LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0618 | İletişim ve Stres Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NAZMİYE ARDUÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilerin iletişim kuramları ve metodolojisi konusunda ilerlemesi 2. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yönemlerini analiz etmesi 3. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalığını öğrencilere kazandırmak. 4. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 5. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 6. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 7. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındaklık kazanması 8. Öğrencilerin örgütsel stres ve faktörü hakkında donanım kazanmaları 9. Öğrencilerin çalışma hayatlarında örgütsel stresin etkisi ve yönetilmesi konusunda beceri kazanmaları 10. Öğrencilerin kişisel gelişimlerine stres yönetimi becerisi kazandırarak gelişimlerini sağlamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Devamlılık %15 Vize %40 Final %45 |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beynin yapısı ve çalışma modeli | |
2) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | |
3) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
4) | Başarılı iletişim nedir? | |
5) | sosyal medya ve iletişim | |
6) | Kitle iletişim nedir? Kitle İletişim araçları ve birey | |
7) | İletişimde gürültü nedir? Türkleri ve etkileri | |
8) | Kitle İletişim Araçları | |
9) | Stres tanımı,etkileri ve türleri | |
10) | kişilik ve stres | |
11) | stres yönetimi | |
12) | Örgütsel stres | |
13) | örgütsel stres yönetimi ve yapılandırması | |
14) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitle İletişim Kurmaları, 4x4’lül iletişim, Stres Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |