AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0618 İletişim ve Stres Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NAZMİYE ARDUÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin iletişim kuramları ve metodolojisi konusunda ilerlemesi
2. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yönemlerini analiz etmesi
3. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalığını öğrencilere kazandırmak.
4. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması
5. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi.
6. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları
7. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındaklık kazanması
8. Öğrencilerin örgütsel stres ve faktörü hakkında donanım kazanmaları
9. Öğrencilerin çalışma hayatlarında örgütsel stresin etkisi ve yönetilmesi konusunda beceri kazanmaları
10. Öğrencilerin kişisel gelişimlerine stres yönetimi becerisi kazandırarak gelişimlerini sağlamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Devamlılık %15
Vize %40
Final %45

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Beynin yapısı ve çalışma modeli
2) İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri
3) İletişim ve ilişki arasındaki fark
4) Başarılı iletişim nedir?
5) sosyal medya ve iletişim
6) Kitle iletişim nedir? Kitle İletişim araçları ve birey
7) İletişimde gürültü nedir? Türkleri ve etkileri
8) Kitle İletişim Araçları
9) Stres tanımı,etkileri ve türleri
10) kişilik ve stres
11) stres yönetimi
12) Örgütsel stres
13) örgütsel stres yönetimi ve yapılandırması
14) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kitle İletişim Kurmaları, 4x4’lül iletişim, Stres Yönetimi
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş;
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş;
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş;
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş;
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 2
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş;
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 3