AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0621 | Kurumiçi İletişim ve Yenilik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında dersi alan öğrenciler kurum içi iletişimin içeriği ve işlevlerini, kurum kültürü ve iletişim ilişkisini ve kurum içi iletişimin yöntem ve tekniklerin, yenilik ve örgütsel yenilik kavramlarını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İletişim sürecini tanımlayabilir ve iletişim dinamiklerini öğrenebilirler. 2) Kurum içi iletişim ile ilgili kavramları tanıyabilirler. 3) Kurum kültürü ve kurum içi iletişim arasındaki ilişkinin farkına varabilirler. 4) Kişilerarası iletişimin kurum içi iletişimdeki önemini kavrayabilirler. 5) Veri toplama, yönetme ve yenilikçi çözüm bulma sürecini yönetebilirler. 6) Kurum kimliğine uygun yenilikçi düşünceyle proje üretebilme yetisi geliştirebilirler. 7) Yenilikçi düşüncenin önündeki engellerin farkına varabilirler. 8) Yenilikçi bir fikri etkili bir şekilde kurumsal yönetime sunabilirler. 9) Bir fikrin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt edebilirler. 10)Yenilikçi ve geleneksel örgüt kültürleri arasındaki farklılıkları öğrenbilirler. 11) Kurumlar için iç iletişime yönelik çözüm önerisi geliştirebilirler. |
İletişim süreci, kurum içi iletişim, kurum kültürü ve öğeleri, kurum içi iletişim türleri, kişilerarası iletişim ve özellikleri, yenilik ve ilgili kavramlar, yenilik modelleri, yenilikçi örgüt kültürü ve yeniliklerin korunması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | İletişim sürecinin tanımı ve öğeleri | |
3) | Kurum içi iletişim/kurum dışı iletişim kavramlarının tartışılması | |
4) | Kurum kültürü kavramı ve kurum kültürünün öğeleri | |
5) | Kurum kültürü ve kurum içi iletişim ilişkisi | |
6) | Kurum içi iletişim türleri | |
7) | Kişilerarası iletişim ve özellikleri | |
8) | Kişilerarası iletişim ve özellikleri 2 (devam) - Vize | |
9) | Yenilik ve yenilik ile ilişkili kavramlar | |
10) | Yenilik modelleri | |
11) | Yenilik yönetimi | |
12) | Yenilikçi örgüt kültürü | |
13) | Yeniliklerin korunması | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | The Interpersonal Communication Book. Joseph A. Devito. Strategy and Communication for Innovation. Pfeffermann & Nicole. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 2 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 3 |