SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4907 | Hasen - Enerji Politikaları ve Stratejileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersin Amacı: | Küresel bir çerçeveden bakıldığında, enerji politikaları birçok amaç sunar. Bunlardan bazıları; a) Nüfus artışına bağlı olarak artan enerji ihtiyacını karşılamak ve gelirleri arttırmak b) Enerji kullanımına erişimi yetersiz olan milyarlarca insanın temel ihtiyaçlarını karşılamak c) Enerjinin yaygın üretim, dağıtım ve tüketim yollarının sebep olduğu ciddi çevresel zararın artan risklerine cevap vermek. Bunların yanı sıra enerji politikaları, enerji güvenliği hakkındaki jeopolitik endişelere, uluslararası piyasalar ve politikalarla olan rekabete ayrılmaz bir şekilde bağlıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çeşitli devlet kurumları ve tüzel kişiliklerin enerji politika bilgileri ve ihtiyaçlarını belirleyebilme 2) Genel terimler ve temel kavramları tanımlama 3) Mevcut veya önerilen enerji politikalarını ciddi derecede inceleme; hataları çıkarma, uygulamanın istenmeyen sonuçlarını bulma, gelişim için öneriler sunma 4) Siyasal, çevresel ve ekonomik perspektiflerinden enerji politikalarının faktörlerini belirleme; ve bu fakörlerin nasıl birbirleriyle uyuşmazlık veya tamamlayıcı bir biçimde olduklarını açıklayabilme 5) Enerji politikası kavramını anlama ve politikasına karar verme için strateji geliştirme |
Türkiye'deki enerji politikaları, Avrupa ile karşılaştırma, yenilenebilir enerji ve akıllı şebeke politikaları, enerji politikalarının geleceği, mevcut duruma göre strateji gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Enerji Politikalarına Giriş | |
2) | Elektriğe Giriş | |
3) | Enerji Politikaları: Genel Bakış | |
4) | Türkiye'deki Enerji Politikaları | |
5) | Yenilenebilir Enerji ve Kamu Politikası | |
6) | Yenilenebilir Enerji ve Akıllı Şebeke Politikaları | |
7) | Avrupa ile Politikaların Karşılaştırılması | |
8) | Enerji Politikası ve Güvenlik | |
9) | Enerji İstihbarat Raporları | |
10) | Enerji Veri Tabanları | |
11) | Enerji Politikasının Geleceği | |
12) | Enerji Stratejileri | |
13) | Gelişen Enerji Stratejileri | |
14) | Durum Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Fred Bosselman et al., Energy, Economics and the Environment: Cases and Materials, 3rd Edition (Foundation Press: 2010) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 6 | 102 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |