MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4907 Hasen - Enerji Politikaları ve Stratejileri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Dersin Amacı: Küresel bir çerçeveden bakıldığında, enerji politikaları birçok amaç sunar. Bunlardan bazıları; a) Nüfus artışına bağlı olarak artan enerji ihtiyacını karşılamak ve gelirleri arttırmak b) Enerji kullanımına erişimi yetersiz olan milyarlarca insanın temel ihtiyaçlarını karşılamak c) Enerjinin yaygın üretim, dağıtım ve tüketim yollarının sebep olduğu ciddi çevresel zararın artan risklerine cevap vermek. Bunların yanı sıra enerji politikaları, enerji güvenliği hakkındaki jeopolitik endişelere, uluslararası piyasalar ve politikalarla olan rekabete ayrılmaz bir şekilde bağlıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli devlet kurumları ve tüzel kişiliklerin enerji politika bilgileri ve ihtiyaçlarını belirleyebilme
2) Genel terimler ve temel kavramları tanımlama
3) Mevcut veya önerilen enerji politikalarını ciddi derecede inceleme; hataları çıkarma, uygulamanın istenmeyen sonuçlarını bulma, gelişim için öneriler sunma
4) Siyasal, çevresel ve ekonomik perspektiflerinden enerji politikalarının faktörlerini belirleme; ve bu fakörlerin nasıl birbirleriyle uyuşmazlık veya tamamlayıcı bir biçimde olduklarını açıklayabilme
5) Enerji politikası kavramını anlama ve politikasına karar verme için strateji geliştirme

Dersin İçeriği

Türkiye'deki enerji politikaları, Avrupa ile karşılaştırma, yenilenebilir enerji ve akıllı şebeke politikaları, enerji politikalarının geleceği, mevcut duruma göre strateji gelişimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Enerji Politikalarına Giriş
2) Elektriğe Giriş
3) Enerji Politikaları: Genel Bakış
4) Türkiye'deki Enerji Politikaları
5) Yenilenebilir Enerji ve Kamu Politikası
6) Yenilenebilir Enerji ve Akıllı Şebeke Politikaları
7) Avrupa ile Politikaların Karşılaştırılması
8) Enerji Politikası ve Güvenlik
9) Enerji İstihbarat Raporları
10) Enerji Veri Tabanları
11) Enerji Politikasının Geleceği
12) Enerji Stratejileri
13) Gelişen Enerji Stratejileri
14) Durum Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fred Bosselman et al., Energy, Economics and the Environment: Cases and Materials, 3rd Edition (Foundation Press: 2010)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 17 6 102
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek