REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4626 İleri Metin Yazarlığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, reklam yazarlığına yönelik uygulama becerilerinin 360 derece entegre iletişim çerçevesinde geliştirilmesini, yaratıcı fikir stratejilerini hayata geçirme yollarının ortaya koyulmasını hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Günümüz reklamlarındaki yaratıcı stratejileri ve görsel imge yapılanmasını tanıyacaktır.
2- İkna edici mesajın temel bileşenlerini ayırt edecektir.
3- Farklı iletişim kanalları için içerik geliştirebilecektir.
4- Görsel olarak durduruculuğu olan reklamları ortaya koymak için ihtiyaç olan görselleştirme becerilerine sahip olacaktır.
5- Yazarak bir fikri ya da amacı benimsetme yetkinliği kazanacaktır.
6- Reklam metni üzerinden tüketicinin güvenini kazanmanın yollarına dair bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; marka stratejisiyle uyumlu, tüketici içgörüsüne dayanan, kültürel gerçeklerden beslenen reklam metni yazma tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Haftalık ders programının ve dersin tanıtılması.
2) İnsani dokunuş: Tüketici ile ürünü yakınlaştırmak.
3) Tüketici içgörüsünü marka fikrine çevirmek. Ödev 1
4) Marka vaadini hikayeleştirmek. Ödev 2
5) Yaratıcı bir araç olarak metafor.
6) Karakter olarak marka.
7) Postmodern reklam.
8) Proje Sunumu.
9) Dijital dünyayı anlamak: - Sosyal medyada iletişim kurmak için yol göstericiler.
10) Twitter dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
11) Facebook dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
12) Marka vakaları 1: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır?
13) Marka vakaları 2: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? Ödev 3
14) Bugünün interaktif tüketicisi nasıl bir yaratıcılık bekliyor?

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları farklı kaynaklardan sağlanarak haftalık olarak ilan edilecektir.

Course notes will be provided from different sources and will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 1 2 2
Ödevler 3 9 27
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 4
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4