YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4938 | Televizyon Atölyesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tv Workshop dersi ileri düzeyde tv yayıncılığı ve produksiyonu üretimine yönelik olarak hazırlanmıstır. Ders içeriği iki temel dinamik çerçevesindetasarlanmıstır. Teorik olarak bir cerceve olusturmak, tv'nin homojen yapısı cercevesindeki akademik uretimleri aktarmak ve tv produksiyonu gerceklestirmek. İkinci yarısında ise tv studyo prodüksiyonları uretimleri gerceklestirilmesini saglamak. Dersin bu cercevede temel amacı teorik ve prodüksiyon üretimi yapısını bir butunluk icersinde gercekelstirilmesini saglamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcılık-uretim ve gerceklestirme surecinde proje uretimini gerceklestirebilir. 2. TV programlarını analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir 3. Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4. Gerçeklik ve tv ilişkisini çözümleyebilir. 5. Teknik ekipman ile çalışarak motor beceri kabileyeti geliştirir. 6. Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Tv workshop dersi tv yayıncılıgı ve uretimi uzerine teorik bilgilerin uygulamayla paralel aktarınmı, metin yazımından tv programı üretimine kadar olan surecin aktarılması dersin icerigini olusturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belgesel ve tv etkisi | |
2) | Haber,bilgi ve televizyon | |
3) | Televizyonda içerik uretimi ve anlatı dili | |
4) | TV Çalışmaları ve uygulamaları | |
5) | TV'de günlük üretim ve yayın yapısı | |
6) | Bilgi ve tv Haberciliği | |
7) | TV program uygulamaları | |
8) | TV Program uygulamaları ve proje | |
9) | Işık ve sinematografi | |
10) | Ses ve kurgu | |
11) | Prodüksiyon | |
12) | Proje sunumları ve degerlendirmeleri | |
13) | Belgesel ve TV yayıncılığı | |
14) | Belgesel programları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London 2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 9 | % 10 |
Uygulama | 4 | % 20 |
Arazi Çalışması | 4 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Projeler | 3 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |