MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4632 | Global Reklamcılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders globalleşme,uluslararası pazarlar,global reklam ve dünya çapında bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları üzerine yapılandırılmıştır. Öğrenciler bu derste; a) globalleşme kavramının tarihsel,ekonomik,sosyal ve kültürel boyutları b) global reklamcılığın temelleri ve uygulamaları c) global pazarlarda reklam ajansları ve reklamverenlerin iletişim stratejileri kurmada yaşadıkları çelişkileri ve zorlukları d) iletişim stratejisinde standartlaşma ve global markalar için reklam ajansı seçim kriterleri konularını, e) "küresel düşün, yerel hareket et" felsefesini f) kültürlerarası farklılıkların/boyutların (Geert Hofstede'ye göre) küresel reklamlara yansımalarını kavramaya çalışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Küreselleşmeye doğru gidişi ayırt etmek ve 21. yüzyılın tarihini kısaca özetleyebilmek 2) Pazarların küreselleşmesini kavramak 3) Küresel markalamayı açıklamak 4) Küresel iletişim stratejileri ve planları geliştirebilmek 5) Dünya çapındaki başlıca reklam ajanslarını ve onların işlerini ayırt etmek 6) Küresel medya ve mesaj seçimine karar vermek 7) Küresel arenada reklamı düzenleyen unsur veya kuruluşları tanımak 8) Küresel pazara sosyal sorumluluğu ve etik bakış açısını katmak 9) Küresel reklamcılık alanında verilen herhangi bir örnek olayı değerlendirmek ve yorumlamak |
Bu ders küresel çapta bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde reklamcılığın bugünkü ve gelecekteki konumunu öğrencilere aktarmayı hedefler. Bu dersi alan öğrenciler uluslararası ortaklı reklam ajansları veya işletmelerde, ayrıca yurtdışında faaliyet gösteren reklam ajanslarıyla işletmelerde çalıştıklarında ihtiyaç duyacakları teorik altyapıya sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşirken... 21.yüzyıl pazarlarının özet bir tarihi | Okuma metni |
3) | Pazarların küreselleşmesi, Politik,ekonomik,kültürel,teknolojik faktörler ve rekabet, Tüketici ihtiyaç ve zevklerinin homojenleşmesi, Kültür ve reklamın nasıl işlediği, Reklamcılık sektörü | Yok |
4) | Küresel Marka: Küresel markaların algılanışı, Küresel markalama stratejileri, Marka konumlandırması, Standardizasyon | Okuma metni |
5) | Küresel iletişim stratejileri ve planlama - 1.Ödevin teslimi | 1.Ödev için hazırlık |
6) | Küresel pazardaki reklam ajansları | Okuma metni |
7) | Küresel medya ve mesaj verme - Final Projesini açıklama | Yok |
8) | Tekrar | Önceki konuları tekrar etme |
9) | Küresel alanda reklamı düzenleyen unsur ve kuruluşlar | Okuma metni |
10) | Küresel pazarda sosyal sorumluluk ve etik - 2.ödev teslimi | 2. ödev için hazırlık |
11) | Küresel reklam örnekleri: Amerikan reklamcılığı | Okuma metni |
12) | Küresel reklam örnekleri: Avrupa reklamcılığı | Yok |
13) | Küresel reklam örnekleri: Rusya,Çin,Japonya,Hindistan,vd. | Okuma metni |
14) | Türk reklamcılığından örnek olaylar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu Ders Kitabı/Required Text Book: De Mooij Marieke (1997) , Global Marketing and Advertising: Understanding Global Paradoxes, Sage Pub. Ders notları/okumalar:Okumaların okunması zorunludur ! Okumalar dersin en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Tartışılacak okuma bir hafta önce öğrencilere verilmektedir. Course notes: It is compulsory to read the reading material ! The readings make the most important part of the course. The reading, which will be discussed, will be handed out one week earlier. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12/E, Prentice Hall Mueller Barbara ( 2001), International Advertising: Communicating across Cultures,Wadsworth Pub. Clow E. Kenneth, Baack Donald ( 2001), Integrated Advertising, Promotion & Marketing Communications, Prentice Hall Friedman L. Thomas ( 2005), World is Flat, Farrar,Straus and Giroux Pub. Richard Nisbett (2004), The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why, Free Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |