LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4632 | Global Reklamcılık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders globalleşme,uluslararası pazarlar,global reklam ve dünya çapında bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları üzerine yapılandırılmıştır. Öğrenciler bu derste; a) globalleşme kavramının tarihsel,ekonomik,sosyal ve kültürel boyutları b) global reklamcılığın temelleri ve uygulamaları c) global pazarlarda reklam ajansları ve reklamverenlerin iletişim stratejileri kurmada yaşadıkları çelişkileri ve zorlukları d) iletişim stratejisinde standartlaşma ve global markalar için reklam ajansı seçim kriterleri konularını, e) "küresel düşün, yerel hareket et" felsefesini f) kültürlerarası farklılıkların/boyutların (Geert Hofstede'ye göre) küresel reklamlara yansımalarını kavramaya çalışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Küreselleşmeye doğru gidişi ayırt etmek ve 21. yüzyılın tarihini kısaca özetleyebilmek 2) Pazarların küreselleşmesini kavramak 3) Küresel markalamayı açıklamak 4) Küresel iletişim stratejileri ve planları geliştirebilmek 5) Dünya çapındaki başlıca reklam ajanslarını ve onların işlerini ayırt etmek 6) Küresel medya ve mesaj seçimine karar vermek 7) Küresel arenada reklamı düzenleyen unsur veya kuruluşları tanımak 8) Küresel pazara sosyal sorumluluğu ve etik bakış açısını katmak 9) Küresel reklamcılık alanında verilen herhangi bir örnek olayı değerlendirmek ve yorumlamak |
Bu ders küresel çapta bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde reklamcılığın bugünkü ve gelecekteki konumunu öğrencilere aktarmayı hedefler. Bu dersi alan öğrenciler uluslararası ortaklı reklam ajansları veya işletmelerde, ayrıca yurtdışında faaliyet gösteren reklam ajanslarıyla işletmelerde çalıştıklarında ihtiyaç duyacakları teorik altyapıya sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Piyasaların ve dünyanın küreselleşmesi -Kültürel küreselleşmenin perspektifleri -Standardizasyon ve adaptasyon tartışması | |
3) | Kültür ve Reklamcılık -Geert Hofstede'nin Kültürel Boyutları -Kültürel boyutları temsil eden örnek reklamlar | |
4) | -Reklam Stratejileri, Markalaşma ve Kültür -Sunum özetinin incelenmesi -Kültürel boyutları temsil eden örnek reklamlar | |
5) | Reklam Stratejileri, Markalaşma ve Kültür -Kültürel boyutları temsil eden örnek reklamlar | |
6) | Sunumlar Küresel Arenada Reklam Düzenleme Kuralları | |
7) | Sunumlar / Global Medya ve Mesaj | |
8) | Sunumlar | |
9) | Sunumlar - Küresel alanda reklamı düzenleyen unsur ve kuruluşlar | |
10) | Sunumlar Küresel pazarda sosyal sorumluluk ve etik - 2.ödev teslimi | |
11) | Sunumlar Küresel reklam örnekleri: Amerikan reklamcılığı | |
12) | Sunumlar Küresel reklam örnekleri: Avrupa reklamcılığı | |
13) | Presentations üresel reklam örnekleri: Rusya,Çin,Japonya,Hindistan,vd. | |
14) | Sunumlar Türk reklamcılığından örnek olaylar |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu Ders Kitabı/Required Text Book: De Mooij Marieke (1997) , Global Marketing and Advertising: Understanding Global Paradoxes, Sage Pub. Ders notları/okumalar:Okumaların okunması zorunludur ! Okumalar dersin en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Tartışılacak okuma bir hafta önce öğrencilere verilmektedir. Course notes: It is compulsory to read the reading material ! The readings make the most important part of the course. The reading, which will be discussed, will be handed out one week earlier. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12/E, Prentice Hall Mueller Barbara ( 2001), International Advertising: Communicating across Cultures,Wadsworth Pub. Clow E. Kenneth, Baack Donald ( 2001), Integrated Advertising, Promotion & Marketing Communications, Prentice Hall Friedman L. Thomas ( 2005), World is Flat, Farrar,Straus and Giroux Pub. Richard Nisbett (2004), The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why, Free Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |