DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4526 | Global Halkla İlişkiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı küresel halkla ilişkiler endüstrisinin yapısı ve uygulamalarını genel olarak, eleştirel bir anlayış ile; farklı kültürlerdeki halkla ilişkiler endüstrisi ve uygulamalarınınsa kendine özgü doğasını göstermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Global halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 2) Global halkla ilişkilerin kavramlarını açıklamak 3) Uluslararası Halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 4) Farklı kültürleri ayırt etmek ve PR eğitimin önemini farkına varmak 5) Halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek 6) Global halkla ilişkiler sürecini tanımlamak 7) Global pr ve uluslararası pr sürecini tanımlamak |
Global halkla ilişkilerin temel kavramları anlatılarak, farklı ülkelerdeki halkla ilişkiler çalışmaları ayrıntıları ile ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Global halkla ilişkiler nedir? | |
2) | Küresel halkla ilişkilerin teorik bir çerçevesi, araştırma ve uygulama | |
3) | Uluslararası Halkla İlişkiler | |
4) | Çokkültürlülük ve halkla ilişkiler eğitimi | |
5) | Uluslararası kurumsal halkla ilişkiler, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları | |
6) | Örnek çalışmalar: Asya | |
7) | Örnek çalışmalar: Avustralya | |
8) | Örnek çalışmalar: Afrika | |
9) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
10) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
11) | Örnek çalışmalar: Amerika | |
12) | Örnek Çalışmalar: Amerika | |
13) | Öğrenci projeleri | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | The Global Public Relations Handbook Theory Research and Practice – Krishnamurthy Srıramesh , Dejan Vercic Global Public Relations Spanning Borders Spanning Cultures – Alan R. Freitag, Ashli Quensinberry Stokes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 6 | 12 |
Final | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 111 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |