HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4526 Global Halkla İlişkiler Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı küresel halkla ilişkiler endüstrisinin yapısı ve uygulamalarını genel olarak, eleştirel bir anlayış ile; farklı kültürlerdeki halkla ilişkiler endüstrisi ve uygulamalarınınsa kendine özgü doğasını göstermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Global halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak
2) Global halkla ilişkilerin kavramlarını açıklamak
3) Uluslararası Halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak
4) Farklı kültürleri ayırt etmek ve PR eğitimin önemini farkına varmak
5) Halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek
6) Global halkla ilişkiler sürecini tanımlamak
7) Global pr ve uluslararası pr sürecini tanımlamak

Dersin İçeriği

Global halkla ilişkilerin temel kavramları anlatılarak, farklı ülkelerdeki halkla ilişkiler çalışmaları ayrıntıları ile ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-Global halkla ilişkiler nedir?
2) Küresel halkla ilişkilerin teorik bir çerçevesi, araştırma ve uygulama
3) Uluslararası Halkla İlişkiler
4) Çokkültürlülük ve halkla ilişkiler eğitimi
5) Uluslararası kurumsal halkla ilişkiler, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları
6) Örnek çalışmalar: Asya
7) Örnek çalışmalar: Avustralya
8) Örnek çalışmalar: Afrika
9) Örnek çalışmalar: Avrupa
10) Örnek çalışmalar: Avrupa
11) Örnek çalışmalar: Amerika
12) Örnek Çalışmalar: Amerika
13) Öğrenci projeleri
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Global Public Relations Handbook Theory Research and Practice – Krishnamurthy Srıramesh , Dejan Vercic

Global Public Relations Spanning Borders Spanning Cultures – Alan R. Freitag, Ashli Quensinberry Stokes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sunum / Seminer 12 24
Ara Sınavlar 6 12
Final 15 30
Toplam İş Yükü 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek.
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek.
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.