ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4526 | Global Halkla İlişkiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı küresel halkla ilişkiler endüstrisinin yapısı ve uygulamalarını genel olarak, eleştirel bir anlayış ile; farklı kültürlerdeki halkla ilişkiler endüstrisi ve uygulamalarınınsa kendine özgü doğasını göstermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Global halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 2) Global halkla ilişkilerin kavramlarını açıklamak 3) Uluslararası Halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 4) Farklı kültürleri ayırt etmek ve PR eğitimin önemini farkına varmak 5) Halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek 6) Global halkla ilişkiler sürecini tanımlamak 7) Global pr ve uluslararası pr sürecini tanımlamak |
Global halkla ilişkilerin temel kavramları anlatılarak, farklı ülkelerdeki halkla ilişkiler çalışmaları ayrıntıları ile ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Global halkla ilişkiler nedir? | |
2) | Küresel halkla ilişkilerin teorik bir çerçevesi, araştırma ve uygulama | |
3) | Uluslararası Halkla İlişkiler | |
4) | Çokkültürlülük ve halkla ilişkiler eğitimi | |
5) | Uluslararası kurumsal halkla ilişkiler, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları | |
6) | Örnek çalışmalar: Asya | |
7) | Örnek çalışmalar: Avustralya | |
8) | Örnek çalışmalar: Afrika | |
9) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
10) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
11) | Örnek çalışmalar: Amerika | |
12) | Örnek Çalışmalar: Amerika | |
13) | Öğrenci projeleri | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | The Global Public Relations Handbook Theory Research and Practice – Krishnamurthy Srıramesh , Dejan Vercic Global Public Relations Spanning Borders Spanning Cultures – Alan R. Freitag, Ashli Quensinberry Stokes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 6 | 12 |
Final | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 111 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |