Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ölçme
Değerlendirme
Ölçek Düzeyleri
Oranlı
Eşit Aralıklı
Sıralama
Dereceleme
Sınıflama
Sıfır: Mutlak / seçilmiş / Yok
Birimler: Özdeş / Öznel |
https://www.academia.edu/22542535/%C3%96l%C3%A7me_Nedir_De%C4%9Ferlendirme_Nedir |
1) |
Test ve Madde Analizi |
|
1) |
|
|
1) |
|
https://www.academia.edu/19277498/MS-EXCEL_%C4%B0LE_MADDE_ANAL%C4%B0Z%C4%B0_KURGUSU |
2) |
Eğitim ve ölçmeye sistem yaklaşımı |
https://www.academia.edu/3783346/E%C4%9Fitime_De%C4%9Fer_mi
https://www.academia.edu/35228536/%C3%96l%C3%A7meye_Sistem_Bak%C4%B1%C5%9F%C4%B1
|
3) |
Eğitsel ölçmenin gerekçeleri
|
https://www.academia.edu/23523763/SINAVIN_VARLIK_NEDENi_YOKLU%C4%9EUNDA_ANLA%C5%9EILIR
|
4) |
Eğitsel Ölçmede Aranan Nitelikler |
https://www.academia.edu/3783582/E%C4%9Fitimde_%C3%96l%C3%A7me_ve_Aranan_Nitelikler |
5) |
Ölçmede Geçerlilik
Yapısal
Kapsam
Yordam
Görünüş
Eşzamanlılık |
https://www.academia.edu/3774345/Davran%C4%B1%C5%9F_%C3%96l%C3%A7%C3%BCm%C3%BCnde_Yap%C4%B1sal_Ge%C3%A7erlik_G%C3%B6stergesi
|
6) |
Yordam Geçerliliği |
https://www.academia.edu/5850444/High_Stake_Testing_At_The_Entrance_to_Higher_Education_In_Turkey |
8) |
Eşzamanlı Geçerlilik |
https://www.academia.edu/30100350/%C5%9EANS_E%C4%9ER%C4%B0S%C4%B0N%C4%B0_DO%C4%9ERULTMAK_%C4%B0%C3%87%C4%B0N_YAPILAN_YANLI%C5%9ELAR |
9) |
Kapsam Geçerliliği |
https://www.academia.edu/24922837/E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M_TASARIMI_NEREDEN_NEREYE
|
10) |
Eğitsel Ölçmede Güvenilirlik |
https://www.academia.edu/3774334/Test_G%C3%BCvenilirli%C4%9Fini_Saptama_Y%C3%B6ntemlerinin_G%C3%BCvenilmezli%C4%9Fi
|
11) |
Açık Uçlu Sınavlar |
https://www.academia.edu/9685890/SINAV_SORUSU_NASIL_YAZILMALI |
12) |
Seçki Beklentili Ölçmeler |
https://www.academia.edu/9685890/SINAV_SORUSU_NASIL_YAZILMALI |
13) |
Yetenek ve Zeka ölçümü |
https://www.academia.edu/3774479/Yetenek_%C3%96l%C3%A7%C3%BCm%C3%BCnde_Tangram_Tetris_ve_Kaleidoskopik_Bi%C3%A7imler |
14) |
Sınavlara Genel Bakış: Türkiye'nin sınavları |
https://www.academia.edu/25064487/%C3%96SYS_KONUSUNDA_CAN_ALICI_SORULARA_CAN_SIKICI_CEVAPLAR |
15) |
Tümleşik Değerlendirme: Ölçümlerin Toplanması |
https://www.academia.edu/21889873/T-Puanlar%C4%B1_Elmalarla_armutlar_nas%C4%B1l_toplan%C4%B1r |
16) |
Kendi sınavını kendin yap: |
https://www.academia.edu/25341520/Kendin_%C3%B6l%C3%A7_kendin_de%C4%9Ferlendir |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|