EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenme ve öğretim sürecinin bilimsel bir bakış açısıyla ele alınarak, öğrenme ortamında ihtiyaç duyulacak öğelerin önceliklendirilmesini ve somutlaştırılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin;
• Eğitsel ihtiyaçların nasıl belirleneceğini,
• Eğitsel önceliklerin nasıl sıralanacağını,
• Başarı ölçütlerinin nasıl belirleneceğini,
• Öğretim model, ilke ve yaklaşımlarının nasıl seçileceğini,
• Belirlenen öğretim ilkeleri, araç-gereçler ve uygulamalar arasında nasıl tutarlılık sağlanacağını
• UbD kullanılarak nasıl öğretim kurgulanacağını bilmesi beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrenme, öğretim, öğretim tasarımı ve öğretim tasarımı modelleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. -
2) • Eğitsel tasarımın temel bileşenleri • Öğrenme tasarımına temel olan kuramlar -
3) İhtiyaç analizi -
4) Öğrenen analizi -
5) Kazanımların belirlenmesi -
6) Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi -
7) Materyal seçimi ve geliştirilmesi -
7) Materyal seçimi ve geliştirilmesi -
8) Vize -
9) Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 1 -
10) Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 2 -
11) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) -
11) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) -
12) UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 2) -
13) Öğretim kurgusunun değerlendirilmesi -
15) Sunumlar -
15) Sunumlar -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık.
Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 25 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.