PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3114 Etkileşimli Sanatlar ve Tasarım Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN
Prof. Dr. YAHYA BURAK TAMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin ana amacı etkileşimli sanatlar ve etkileşim tasarımı kavramlarına dair temel bilgiler vermektir. Etkileşimli sanat çalışmalarında kullanılan yeni medya elemanlarının değerlendirmesi ve kavramsal çerçevenin olduğu kadar teknik özelliklerin de değerlendirilmesi dersin temel yapısını oluşturmaktadır. Etkileşim tasarımı prensipleri uygulamalar ve projelerle değerlendirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etkileşimli sanatların temel özelliklerini öğrenirler
2) İşlemsel tasarım, veri görselleştirme, kod-sanatı gibi yeni medya sanat-tasarım mecraları ve konuları hakkında tecrübeler edinirler
3) Etkileşimli sanatların tasarım odaklı uygulamalarını gerçekleştirirler
4) Etkileşimli ortama yönelik kavram tabanlı tasarımlar oluştururlar
5) Tasarım fikirlerinin son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli teknoloji ve yazılım becerilerini kazanırlar
6) Etkileşimli sanatlar hakkında teorik ve tarihsel bilgiler edinirler
7) Yeni-medya sanatları alanında güncel olay ve akımları takip etme alışkanlığı kazanırlar
8) Etkileşimli sanat eserlerinin üretilme süreçlerini öğrenir ve yönetebilirler
9) Etkileşimli sanatlara yönelik akademik ve eleştirel bakış açısı geliştirirler
10) Tasarım için gerekli olan zaman yönetimi becerileri kazanırlar

Dersin İçeriği

Ders üç kısma göre yapılandırılmıştır:
İlk kısım, etkileşimli sanat eserlerinin kavramsal ve teknik özelliklerinin değerlendirmesi ve karşılaştırmasına odaklanır. Ayrıca etkileşimli tasarımın analizi ve kod sanatı ve işlemsel tasarım tarihinin derinlerine giriş amaçlanmaktadır.
İkinci kısım, ‘processing’ kodlama diliyle etkileşimli tasarım uygulamalarına konsantre olur. Öğrenciler etkileşimi programlamaya giriş yapacaklardır. Sınıf içi uygulamalarıyla olduğu kadar ödevler ile de becerilerini geliştirerek final projesine hazır hale gelebileceklerdir.
Üçüncü kısım, final projesinin geliştirilmesini ve değerlendirilmesini kapsar. Her öğrenci etkileşimli bir tasarım gerçekleştirmek üzere bir başlık ve konsept seçer.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın başlıkları
2) Etkileşimli Sanatlar & Tasarımın teorisi
3) Etkileşim sensörleri, Fiziksel Veri Girişi Proje #1: Kavramsal bir problem tabanlı etkileşimli tasarım
4) Proje #1 değerlendirme Kod gramerine giriş
5) Kod grameri ödev #1
6) Animasyon If kalıbı ödev #2
7) Etkileşim For döngüleri – Desen Tasarımı ödev #3 Proje #2: Etkileşimli Tasarım Sanat Eserinin Değerlendirmesi
8) İmaj & Yazı Özellikleri Ödev #4
9) Harici Kütüphaneler Video & Kamera Ödev #5
10) Matrisler Genel Bakış: Süregelen gramerin toparlanması
11) Tersine Mühendislik: Analiz & Yeniden oluşturmak Final Projesi
12) Final Proje Değerlendirmesi #1: Bire bir oturumlar
13) Final Proje Değerlendirmesi #2: Bire bir oturumlar
14) Final Proje Değerlendirmesi #3: Bire bir oturumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Terzidis, Kostas. 2009. Algorithms for Visual Design – Using The Processing Language. Indiana: Wiley Publishing.

Fry, Ben. 2008. Visualizing Data. Sabastopol: O'Reilly Media.

Noble, Joshua. 2009. Programming Interactivity. Sabastopol: O'Reilly Media.

Fry, Ben and Casey Reas. 2007. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. Cambridge: MIT Press.

Greenberg, Ira. 2007. Processing: Creative Coding and Computational Art. Berkeley: Apress.

Shiffman, Daniel. 2008. Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation and Interaction. Burlington: Elsevier Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 22
Proje 1 4
Ödevler 5 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek.
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması).
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 3