SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3544 Kişilerarası İletişim Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ SAYDAM SARIKARDAŞOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası iletişimde temel araştırma alanlarını ve kuramlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Kişilerarası iletişimin genel yönlerine ek olarak, odak noktası daha çok dinleme, sözel ve sözel olmayan mesajlar, güç ve kişilerarası iletişim etiği gibi kişisel ve özel konular ele alınacaktır. Kişilerarası durumların çeşitliliği sağlanarak, bu ders, öğrencilerin daha iyi, bilinçli ve etkili iletişim kararları ile donatılmalarına yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve sosyal etkileşimde, çeşitli anlamlar ve tanımları tarife edebileceklerdir.
2) Benlik kavramının oluşumu ve benlik saygısını etkileyen süreci tanımlamak ve onların kendi benlik kavramı ve benlik saygısını incelemek
3) İnsan iletişim sürecine özgü becerileri açıklamak ve uygulamak: algı, empati, dinleme ve güç gibi
4) Öğrenciler kendilerinin olduğu kadar başkalarının da gözlem, analiz ve kritize etmek gibi artan becerileri geliştirebileceklerdir.
5) Öğrencilerin kişilerarası iletişimin etik boyutlarını tartışacaklardır.
6) Öğrencilerin sözlü ve sözsüz mesajların önemini öğrenirler. İlişkiler de bunun bilincinde olacaktır.
7) Öğrenciler gücün doğasını ve ilkelerini, çeşitlerini ve iletişim gücünün yollarını bileceklerdir.
8) Öğrenciler hayatlarındaki çatışmalar için iddialı stratejileri yönetmeyi öğrenirler.
9) Öğrenciler iş yerinde ilişkileri nasıl ve neden gelitirceklerini öğrenirler

Dersin İçeriği

Bu ders kişinin kendisini tanımasından yola çıkarak, işyeri ve toplum gibi sosyal etkileşimde bulunduğu alanlardaki ilişkileri gözlemleyebilmesi ve analiz etmesini sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse genel bakış. Genel iletişim ve kişilerarası iletişim.
2) Kişilerarası iletişimin doğası
3) Benlik
4) Benlik saygısı
5) Algı
6) Dinleme
7) Etik
8) Konuşma/Görüşme
9) Sözsüz İletişim
10) Güç
11) Çatışma
12) İşyerinde ilişkiler
13) Örnek çalışmalar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Interpersonal Communication Book, by Joseph A. Devito 2001, Ninth edition, Addison Wesley Longman, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 2
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 2
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2