PRL3544 Interpersonal CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3544 Kişilerarası İletişim Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ SAYDAM SARIKARDAŞOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası iletişimde temel araştırma alanlarını ve kuramlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Kişilerarası iletişimin genel yönlerine ek olarak, odak noktası daha çok dinleme, sözel ve sözel olmayan mesajlar, güç ve kişilerarası iletişim etiği gibi kişisel ve özel konular ele alınacaktır. Kişilerarası durumların çeşitliliği sağlanarak, bu ders, öğrencilerin daha iyi, bilinçli ve etkili iletişim kararları ile donatılmalarına yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve sosyal etkileşimde, çeşitli anlamlar ve tanımları tarife edebileceklerdir.
2) Benlik kavramının oluşumu ve benlik saygısını etkileyen süreci tanımlamak ve onların kendi benlik kavramı ve benlik saygısını incelemek
3) İnsan iletişim sürecine özgü becerileri açıklamak ve uygulamak: algı, empati, dinleme ve güç gibi
4) Öğrenciler kendilerinin olduğu kadar başkalarının da gözlem, analiz ve kritize etmek gibi artan becerileri geliştirebileceklerdir.
5) Öğrencilerin kişilerarası iletişimin etik boyutlarını tartışacaklardır.
6) Öğrencilerin sözlü ve sözsüz mesajların önemini öğrenirler. İlişkiler de bunun bilincinde olacaktır.
7) Öğrenciler gücün doğasını ve ilkelerini, çeşitlerini ve iletişim gücünün yollarını bileceklerdir.
8) Öğrenciler hayatlarındaki çatışmalar için iddialı stratejileri yönetmeyi öğrenirler.
9) Öğrenciler iş yerinde ilişkileri nasıl ve neden gelitirceklerini öğrenirler

Dersin İçeriği

Bu ders kişinin kendisini tanımasından yola çıkarak, işyeri ve toplum gibi sosyal etkileşimde bulunduğu alanlardaki ilişkileri gözlemleyebilmesi ve analiz etmesini sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse genel bakış. Genel iletişim ve kişilerarası iletişim.
2) Kişilerarası iletişimin doğası
3) Benlik
4) Benlik saygısı
5) Algı
6) Dinleme
7) Etik
8) Konuşma/Görüşme
9) Sözsüz İletişim
10) Güç
11) Çatışma
12) İşyerinde ilişkiler
13) Örnek çalışmalar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Interpersonal Communication Book, by Joseph A. Devito 2001, Ninth edition, Addison Wesley Longman, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.