SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3544 Kişilerarası İletişim Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ SAYDAM SARIKARDAŞOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası iletişimde temel araştırma alanlarını ve kuramlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Kişilerarası iletişimin genel yönlerine ek olarak, odak noktası daha çok dinleme, sözel ve sözel olmayan mesajlar, güç ve kişilerarası iletişim etiği gibi kişisel ve özel konular ele alınacaktır. Kişilerarası durumların çeşitliliği sağlanarak, bu ders, öğrencilerin daha iyi, bilinçli ve etkili iletişim kararları ile donatılmalarına yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve sosyal etkileşimde, çeşitli anlamlar ve tanımları tarife edebileceklerdir.
2) Benlik kavramının oluşumu ve benlik saygısını etkileyen süreci tanımlamak ve onların kendi benlik kavramı ve benlik saygısını incelemek
3) İnsan iletişim sürecine özgü becerileri açıklamak ve uygulamak: algı, empati, dinleme ve güç gibi
4) Öğrenciler kendilerinin olduğu kadar başkalarının da gözlem, analiz ve kritize etmek gibi artan becerileri geliştirebileceklerdir.
5) Öğrencilerin kişilerarası iletişimin etik boyutlarını tartışacaklardır.
6) Öğrencilerin sözlü ve sözsüz mesajların önemini öğrenirler. İlişkiler de bunun bilincinde olacaktır.
7) Öğrenciler gücün doğasını ve ilkelerini, çeşitlerini ve iletişim gücünün yollarını bileceklerdir.
8) Öğrenciler hayatlarındaki çatışmalar için iddialı stratejileri yönetmeyi öğrenirler.
9) Öğrenciler iş yerinde ilişkileri nasıl ve neden gelitirceklerini öğrenirler

Dersin İçeriği

Bu ders kişinin kendisini tanımasından yola çıkarak, işyeri ve toplum gibi sosyal etkileşimde bulunduğu alanlardaki ilişkileri gözlemleyebilmesi ve analiz etmesini sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse genel bakış. Genel iletişim ve kişilerarası iletişim.
2) Kişilerarası iletişimin doğası
3) Benlik
4) Benlik saygısı
5) Algı
6) Dinleme
7) Etik
8) Konuşma/Görüşme
9) Sözsüz İletişim
10) Güç
11) Çatışma
12) İşyerinde ilişkiler
13) Örnek çalışmalar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Interpersonal Communication Book, by Joseph A. Devito 2001, Ninth edition, Addison Wesley Longman, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 1
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 1
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak 1
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 1
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme 1
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek 1
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 1
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak 1
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 1
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 1
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 1
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek 1