SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2020 | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II dersinin amacı öğrencilere girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, iş planı hazırlanması, yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları atölye çalışmaları ile birlikte göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Girişimcilik yönünde motivasyon kazanırlar. 2. KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını tanır ve karşılaştırırlar. 3. Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir sahibidirler. 4. Girişimcilikle ilgili yeni kavram ve uygulamaları tanımlayabilir. 5. Yatırım teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Küçük işletmelerin yönetim, üretim, pazarlama, finansman ve kamu yönetimi ile ilgili sorunları ve çözüm yolları; iş planı kavramı ve önemi; kazandıran iş planı yazılması ve bu hususta sıklıkla yapılan hatalar ve bunlarla ile ilgili atölye çalışmaları dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küçük İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
2) | Küçük İşletmelerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
3) | Küçük İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
4) | Küçük İşletmelerin Finansman Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
5) | Küçük İşletmelerin Kamu Yönetimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
6) | İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
7) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
8) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
9) | Kazandıran İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
10) | Kazandıran İş Planı Yazılması | Yok |
11) | İş Planı Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar | Yok |
12) | İş Planı Sunumunda Sıklıkla Yapılan Hatalar | Yok |
13) | Sosyal Girişimcilik Kavramı | Yok |
14) | Kadın Girişimciliği | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | B. Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bursa, Ekin Kitabevi, 2012. Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2.B., Beta Yayınları, İstanbul, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |