PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2020 | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II dersinin amacı öğrencilere girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, iş planı hazırlanması, yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları atölye çalışmaları ile birlikte göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Girişimcilik yönünde motivasyon kazanırlar. 2. KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını tanır ve karşılaştırırlar. 3. Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir sahibidirler. 4. Girişimcilikle ilgili yeni kavram ve uygulamaları tanımlayabilir. 5. Yatırım teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Küçük işletmelerin yönetim, üretim, pazarlama, finansman ve kamu yönetimi ile ilgili sorunları ve çözüm yolları; iş planı kavramı ve önemi; kazandıran iş planı yazılması ve bu hususta sıklıkla yapılan hatalar ve bunlarla ile ilgili atölye çalışmaları dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küçük İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
2) | Küçük İşletmelerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
3) | Küçük İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
4) | Küçük İşletmelerin Finansman Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
5) | Küçük İşletmelerin Kamu Yönetimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
6) | İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
7) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
8) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
9) | Kazandıran İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
10) | Kazandıran İş Planı Yazılması | Yok |
11) | İş Planı Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar | Yok |
12) | İş Planı Sunumunda Sıklıkla Yapılan Hatalar | Yok |
13) | Sosyal Girişimcilik Kavramı | Yok |
14) | Kadın Girişimciliği | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | B. Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bursa, Ekin Kitabevi, 2012. Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2.B., Beta Yayınları, İstanbul, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |